بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Saturday, February 5, 2011

Passport

ADA UNSUR2 18SX DAN 18SG...SILA TINGGALKAN ENTRY INI JIKA ANDA BERUMUR DIBAWAH 18 THN


ok...da ok da wireless laptop aku...penat je aku gadoh dengan orang streamyx tu...tapi ni kejap je ni...pasni mesti rosak balik...macam semalam jugak...takpe...kita tengok sampai bila dia boleh bertahan...iskk...kekasih aku ni kena kaco lagi dengan antu...menurut citer dia...masa dia nak ke ruang tamu tu dia kena melintas bilik tido dia...masa melintas ni mata dia ni gatal pulak jeling2 kat katil kat bilik tido tu...pastu dia tak puas hati sebab masa tu dia jeling sekali imbas je...bila dia patah balik nak tengok lagi sekali...antu tu dah takde...iskk...antu tu sama dengan antu yang dia nampak masa dia nak gi ruang tamu umah dia...masa tu dia kat dapur...bila sampai kat pintu dapur yang menghubungkan dapur dengan ruang tamu...dia nampak pompuan rambut panjang tengah tengok tv...pastu lepas dia sedar je benda tu terus ilang...camana rupa antu tu? kata dia rambut panjang...macam budak kecik je...dalam umur 12 tahun...pakai baju putih....errr...antu yang serupa je...maknanya antu tu pun dok sana...taknak pindah tempat lain...hmm...takpelah...aku dah bekalkan kat dia sikit2 ayat2 Al Quran dan doa2 yang boleh digunakan utk menghalau antu...pastu aku suruh bukak cd orang baca Al Quran...biar antu tu panas nak dok umah tu...

erk...tak abes lagi citer antu ni? haah la...kan hari tu aku dah janji nak tengok apa lagi antu ni akan buat...err...kekasih aku dan antu tu dah memenuhi ciri2 masing2 utk antu tu menjelmakan diri dia kat kekasih aku dan membolehkan kekasih aku tengok dia...apa agaknya ciri2 untuk tengok antu ek?bukan nak cakap besar...malah aku bersyukur sebab Tuhan tak kurniakan nikmat yang satu tu kat aku...kalau tak mesti aku dah kena histeria atau sakit jantung sebab selalu terkejut...macam kekasih aku...dia selalu rasa takut...rasa berdebar2, rasa tak best dan selalu rasa terkejut sebab selalu menghadapi sesuatu yang tak dijangka...bayangkan dok umah sorang2...tetiba ada orang kat dalam bilik...ada orang kat ruang tamu tengah syok tengok citer wonderpets...sapa tak terkejut...seb bek dia tak tunjukkan rupa dia yang 'cantik' tu...haizzz...

zainal (zainal ni member aku yang aku kenal masa aku aktif kat ym chat room 6-7 tahun yang lalu...dia ni cikgu kat jb...sampai skrg aku tak pernah jumpa dia walaupun dah banyak kali dia ajak aku jumpa kalau aku turun jb...huhu...sorry ek nal...aku mcm bz kalau turun jb...mesti ada keja yang aku kena buat...takpe...lepas2 ni la ek) baru balik dari batam...aku baru lepas baca blog dia pasal batam...erk...pasal dia travel gi batam hari tu...sebelum dia gi batam tu macam2 dia tanya aku pasal batam...aku pun citer lah lebih kurang sebab aku pernah dok 5 bulan kat sana atas urusan kerjaan...dari gambar2 yang dia amik tu...masih banyak yang tak berubah sejak 4 tahun aku tinggalkan...tapi cewe2 kat sana yang aku pernah kenal dulu mesti dah beranak pinak...boeim, driver aku masa kat sana pun dah kawen dan dah ada anak satu...kekasih aku selalu ajak aku gi batam...erk sayang...awak punya passport bila nak buat...erk...huhu...nanti kita wat passport dulu ek...batam ni sama je macam bandar2 kecik kat malaysia ni...ada shopping mall...ada kedai2...dan banyak pusat2 massage dan spa...erk...banyak jual barang2 tiruan yang tak boleh dibezakan dengan masa kasar kalau kita bandingkan dengan yang original...yang paling banyak beg la...kalau pompuan pegi mesti taknak balik walaupun duit dah abes...banyak sangat nak kena beli dari batik sutera sampailah kepada kek lapis agnes monica...err...bagi orang lain, batam sama je macam tempat2 lain yang pernah diorg pegi...bagi kaki pompuan pulak mesti diorg rasa "pompuan"2 tu mahal skit dari tg pinang...dan bagi aku pulak, macam biasalah...suatu tempat yang aku pegi tu akan meninggalkan pengalaman suka duka terutamanya kalau kita dah mula rapat atau serasi atau bahasa indonesianya dah mula betah dengan persekitaran kat situ...sama macam masa aku keje kat chilegon kat pulau jawa dulu...walaupun cuma dok sana 3 bulan, tapi sempat jugak ada cewe kat sana...huahuahua....kalau kekasih aku baca ni mesti dia jeles...huhu...tapi tu citer 10 tahun dulu...masa tu aku muda lagi...dan macam kata zainal jugak...dia bersyukur hidup atau lahir atau tinggal dimalaysia dan menjadi warganegara malaysia bila dia dah tengok sendiri keadaan dinegara orang...atau paling tak pun sesetengah negara orang..."cewe indonesia cantik2 ya pak?" tanya aku kat driver aku masa first time aku sampai kat Soekarno-Hatta International Airport kat Jakarta, airport yang rangga berlakon dengan cinta tu..."yang cantik...cantik...yang jelek...jelek" jawap driver aku ringkas...dan aku macam nak gelak bila dia cakap macam tu...tapi yang pastinya...kat jakarta lebih ramai yang cakep2 (cantik2) dari yang jelek2...dan diorg2 ni dressingnya kalah orang2 kl dan artis2 malaysia...yer la...diorg boleh je nak pakai rok mini (mini skirt) secara sesuka hati dishopping2 complex manakala awek melayu malaysia ni kebanyakkannya bila nak gi clubbing baru berani pakai rok mini...dan kalau nak cari yang mix ni memang senang....sebijik macam mat saleh...cuma bezanya kalau kat malaysia ni mesti diorg2 yang macam tu dah jadi model atau artis dan kat sana diorg2 yang macam tu cuma keja gro je...erk..."ko tengok diorg keje gro joe...tapi cuba ko cek beg tangan diorg...mesti ada Quran kecik" kata member aku yang sama2 bertugas kat chilegon masa tu....diorg ni "terpaksa" hidup dengan memperdagangkan tubuh tapi keimanan diaorg tetap menebal dalam diri...erk...boleh ke macam tu? "saya malu sama kamu"...kata member aku kat gro tu lepas diorg wat projek (seperti yang diceritakan semula oleh salah sorang member aku)...member aku cakap macam tu lepas dia interview cewe tu...dan cewe tu pun citer pasal benda2 tu semua termasuk la dia citer pasal dia terpaksa buat keje ni semua demi sesuap nasik walaupun dia tak suka nak buat keja2 mcm ni semua..."saya lagi malu ama Tuhan" kata cewe gro tu yang membuatkan kan member aku diam dan insaf sekejap sebelum meneruskan projek dengan gro lain pulak tak lama lepas tu...erk...

"semua aktiviti start selepas 9hb" ...email dari boss aku...ntah2 dia cuti kot sampai 9hb tu...lantaklah dia nak cuti ke apa...janji dia tak kaco aku sampai 9hb...boleh aku rehatkan jantung aku sampai 9hb tu...kalau tak selalu berdebar2 je tunggu nak kena gi laut...macam nak tunggu hukuman mati dijalankan...adehh...sesungguhnya...aku dah tak larat dengan keadaan yang macam ni...nak cari keje lain yang tak yah nak berdebar2 setiap masa...hmmm...kekasih aku wat apa agaknya skrg ni ek? tadi dia kata nak masak sesuatu...erk...dia tanak citer pulak nak masak apa...iskk...masak pun rasia ke?takpe2...nanti aku korek resia dia...erk...

aku buat apa la sepanjang raya cina ni ek?dok umah je...tak kuar gi mana2...ingat nak mancing dengan mie...tapi keadaan cuaca mcm tak mengizikan...ada lagi cengkerik dengan anak ikan keli dalam plastik tu...kekasih aku dah ajak jalan2...tapi aku macam keberatan nak gi mana2....dalam waktu terdekat ni...mungkin sebab aku diganggu panggilan2 yang aku tak perlukan semalam...yang mematikan mood aku...haizzz...sian kekasih aku...tak pasal2 dia kena tempiasnya...takpelah sayang...esok kita gi jalan ek...rasanya tak jem esok...sebab kita nak pegi ke kawasan luar bandar...dan diorg2 ni semua mesti nak ke kawasan2 bandar sebab balik dari bercuti...kan?ye ke dop mu?

erk...nak stop dulu la...nanti sambung lagi...


*kpd sayangku...sayang masak apa tu...erk...


No comments: