بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, January 24, 2011

Daun Baru

sakit2 badan aku...sejak demam dgn batuk hari tu...kena gatal2 pulak badan aku...lepas aku potong pokok pandan dgn potong rumput keliling rumah...terus kena gatal2...pelik...doctor kata aku alergic...alergic menda?aku takde alergic apa2 terhadap makanan...semuanya aku boleh bedal kecuali daging babi...erk...aku tak leh makan yang akan menyebabkan aku gastric...tapi tu semua tak mencerminkan bahawa aku alergic sampai sakit gatal2...aku masih ingat dulu masa dok kat pasir gudang...cari umpan ruat (ruat ni mcm umpun2 tapi dia ni lembik lagi dari umpun2...nanti kekadang dia gigit kita kalau kita pegang kat area mulut dia) kat tepi pantai kat sebelah2 rumah orang...rumah orang tu kan jenis rumah atas (rumah kayu yang ada tiang tu)...banyak ruat kat situ sebelum aku tau kat johor port lagi banyak benda tu...ikan suka makan ruat ni...ikan kapas, gelama, semilang, duri, tanda, kerapu...ikan daun baru pun suka...pastu aku selalu mancing kat johor port...dan kawasan pantai disekitar pelabuhan tu (aku lupa nama pantai tu ...dia dekat dengan power station TNB)...ada kubor lama kat situ...tapi diorg dah pindahkan (ntah2 diorg pindahkan batu nesan je...tengkorak dia  masih ada kot kat situ)...bukan sekali dua abg ipar aku jumpa antu kat situ...tu la...sapa suruh jala udang time maghrib kat situ...nanti dia kena sakat dgn antu kat pantai tu...banyak jugak aku dengar kisah seram kat area tu...berbalik pada citer ruat tadi...satu hari tu lepas aku balik cari ruat kat area tu....tapak kaki aku tetiba gatal2...aku dapat rasakan ni bukan gatal biasa ni...aku pun bgtau kat kakak aku...dia pun suruh aku gi jumpa tukang ubat tu..."awak masuk salah tempat ni...awak ada gi mana2 tak tempat yang pelik2 baru2 ni?" tanya tukang ubat tu..."ada...saya cari umpan kat kampung P**** P****" kata aku...kampung PP ni dulu ada citer pasal kubor berasap ke kubor menangis ntah...aku dah lupa..."takpelah...saya bagi air ni...mandi 3 petang berturut2"...kata tukang ubat tu...lepas aku mandi baru lah hilang gatal2 tu...lantak korang  la nak caya ke tak citer aku ni...tapi tulah benda2 yang aku alami dulu...dan sekarang...benda2 ni datang lagi...kalau dari segi logiknya memang takde bena yang boleh membuatkan badan aku gatal2...nak kena setan2 ni....grrrr....!!!!

intro pun dah panjang berjela...badan rasa sakit2 lagi ni tanda usia dah senja...tklah...badan sakit2 sebab aku dh kurang isap rokok kot...kadar nikotin dalam badan aku dah berkurang...nape ko kurang isap rokok joe?rokok tu bahayakan kesihatan...dah lama aku nak berenti isap rokok...kali ni adalah percubaan ketiga...nak kena beli niquitine ni...nak gantikan kadar nikotin yang ilang dari badan aku...patutlah aku atuk tak baik2...mungkin sebab badan aku dalam proses nak bersihkan kesan2 tar yang melekat kat paru2 aku...erk...tapi aku mana ada kuat sangat isap rokok kalau nak dibandingkan dgn pise...pise lain lah...dia dah nak jadi recording artis...kena banyak isap rokok utk cari idea buat lagu baru utk album dia...aku ni bukan sapa2...cuma berkarya diblog aku sendiri...dan kalau ada rezeki nanti aku nak bukukan utk tatapan generasi akan datang...mungkin sedikit sebanyak nasihat berguna boleh diorg gunakan utk mengikuti arus air yang berlari....erk...

sejuk betul dalam bilik ni..."ko sejuk ke joe?"...erk...macam ada suara yang bertanya aku tentang suhu dalam bilik ni..."tak lah" jawap aku ringkas...erk sekarang baru aku rasa sejuknya...rasa nak cakap balik kat suara tu nak suruh kecikkan air cond tu tapi rasa mcm tak terluah dengan perkataan...takpelah...aku tanggung je semuanya...

mana kekasih aku lamanya dia cakap kat tipon...mesti ada citer best yang berbaloi dengan masa yang dia abeskan tu...

oh...aku dah penat menaip...aku nak rest in peace pulak...

*kpd sygku...jom balik sayang...abg lom semayang zohor ni...erk...



2 comments:

Marky Jaha said...

naseb bek ko memahami je joe...biasa la..rekoding artistik kne byk ambik nikotin...ko tgk je aris ariwatan,hattan..sume kaki nikotin je..

p/s : pesal penyakit gatal2 ko tu..aku rase xlen x bukan tu penyakit gtal misteri..satu je penyelesaian nye..ko kne kawen..keh3

Joe Black said...

huhu...saket gatal2 dah baik...skrg skt pening pale pulak T_T