بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Saturday, January 15, 2011

Cherry

mata aku macam dipaksa utk tertutup...walaupun aku belum rasa nak tutupkan mata aku...tapi semuanya adalah kehendak Allah...kalau Dia kata dah sampai masanya...aku terpaksa tutup jugak mata aku...meninggalkan orang2 tersayang...dan dunia ini...pergi kealam lain...tapi aku akan cuba menahan mata aku dari terus tertutup...walaupun itu adalah agak mustahil...tapi atas izin Allah...aku tetap boleh bertahan...jap lagi lah aku tido...kuat betul penangan ubat batuk ni...perisa cherry lagi...batuk pun dah kurang lepas makan ubat tadi...alhamdulillah...mudah2 semua penyakit aku dan penyakit semua org yang sakit dalam dunia ni sembuh...termasuklah kekasih aku...sian dia...dia pun demam jugak...demam rindu kot sayang?erk...

seawal kul 9 pagi aku terjaga dari tido...sebelum tu dalam kul 8 pagi aku call kekasih aku...aku cakap jap lagi nak gi klinik...lepas gosok gigi lebih kurang (tu pun sebab aku tau doctor tu mesti nak cek anak tekak aku...kalau dia tak cek aku rasa mcm malas je nak gosok gigi...erk)...sejuk banget air kat paka ni...basuh muka lebih kurang...terus bersiap gi klinik...pukul 9 suku...ngam2 time tu doctor dah datang...

kerani klinik : "vxxxxx bukan ada form sendiri ke yang siap chop company?"
aku : "haah...tapi opis takdop orang..."
kerani klinik : "haah...hari ni cuti"
aku : "boleh ke saya isi form ni?"
kerani klinik : "takpe lah...pernah dtg sini ork?"
aku : "pernah"


tu dialog aku dengan kerani klinik tu...tak lama lepas register tu nama aku dipanggil...erk...aku lupa...klinik ni kat tv dia akan kuar nama kita bila dah sampai masa utk doctor tu cek...aku tengok nama aku waiting walaupun doctor tu dah bunyikkan loceng berkali2...selalu kat klinik lain kan nurse dia yang panggil...aku tertunggu2 nurse yang tak kunjung tiba...loceng makin galak dibunyikkan di tv dan dari dalam bilik doctor...aku tengok orang2 kat keliling aku...dia org tgk aku balik dengan wajah yang cuba nak sampaikan sesuatu tapi tak keluar dari mulut diaorg...last2 aku ambik tindakan drastik...aku nak masuk jugak bilik doctor tu...apa nak jadi...jadilah...masa aku tolak daun pintu bilik doctor tu..."masuk2"...kata doctor tu...erk...memang dah sampai turn aku rupanya...adehh...

doctor : "sakit apa?"
aku : "demam dgn batuk"
doctor : ada jangkit sesapa tak? (sambil cek suhu dari telinga aku dan cek denyutan nadi)"
aku : "takde" (sambil terbatuk2 yang tak dibuat2)
doctor : "kuat batuk ni...mesti dah lama ni demam dgn batuk?"
aku : "baru semalam...kena serentak batuk dengan demam"
doctor : "pagi tadi ada mkn ubat?panadol?"
aku : "ada..."
doctor : "pukul bape?ni dah kurang skit demam ni?"
aku : "pukul 6 lbh...malam tadi menggigil"
doctor : "bukak mulut...aaaaa...(sambil suluh tekak aku pakai torch light RM2"
aku : "aaaaaaa"
doctor : "uishh...merahnya...berat batuk awak ni"
aku : " hmmm...(sambil tangan aku cuba nak matikan bunyik msg yg masuk kat hp aku)"
doctor : "saya bagi awak ubat batuk yang power skit...antibiotik...ni nak kena abeskan...dengan ubat selsema"
aku : "ubat sakit tekak ada?gula2 ke?"
doctor : "ada2...nanti boleh hisap2"
aku : "oh ok...tima kasih doctor.."
doctor : "sama2"

baik doctor tu...umur dia ada lbh kurang 50 lbh kot...doctor pompuan...laki dia kat klinik branch lain...dia branch paka...kalau aku nak mintak mc...bila2 je aku boleh dapat...cakap je "saya nak kena gi laut ni doctor...takut jangkit pulak kat orang platform"...mesti dia bagi mc punya...tapi kalau tak cakap mcm tu pun takpe sebab doctor tu percaya kat aku...aku jarang amik mc...selalu amik ubat je...

ahh...aku tak larat nak teruskan entry ni...nak tido jap... 

Draft saved at 11:18 AM

sambung balik...kul 5.21 pm...bangun tido kul 4.30 pm tadi...tido balik lepas semayang zuhur...makan ubat...iskk...tadi teruk sangat...tak leh bangun...sekarang dah ok...nape doctor tu tak kasi panadol ek? kekasih aku pun gi klinik tadi...dia pun sama mcm aku...demam dgn batuk...nape tetiba je ek? jangkit kat sapa ntah...ishh...kekasih aku buzy hari ni...lepas ni pun dia bz lagi...sampai esok...aku je yang tak tau nak bz ke tak...bosannya dok sorang2 kat umah ni...tak tau nak wat apa...nak kemas umah tapi malas...umah aku dah bersepah...aku dah tak kisah dah dengan semuanya...malas nak amik tau...ni macam rumah persinggahan je...haizzz...

pasni nak kuar...nak beli makanan...erk...awal lagi...takpelah...nanti kalau kuar malam kang sejuk pulak...tengok la camana...kat fb pun sepi je...sepi ke atau aku yang nak dia sepi?kalau aku start komen2 mesti tak sepi kot...malas dah aku nak komen2...badan sakit2...satu badan bisa2..."tu la...kalau ko kawen awal2 kan ada yang jaga bila sakit mcm ni"...kata mak aku tadi...aku diam je...malas nak gado...diam lagi buat orang tertanya2 apa yang ada dalam hati dan fikiran kita...dan mungkin sebab mak aku pun taknak panjang2 kan sound aku sebab aku dah diam macam tu...dia terus letak tipon...malas nak berdebat dengan dia lagi pasal kawen...aku dah tak larat nak jaga hati semua orang apalagi nak menipu semua orang...hati aku hancur lebur takde sapa yang tau...dia org cuma tau mendesak je...kalau lah diorg berada ditempat aku...baru diorg tau betapa beratnya bebanan yang aku tanggung..."looks like the weight of the world on you shoulder now"...kata bon jovi...

harap2 aku sihat mcm biasa menjelang esok...fikiran aku pun turut buntu kalau badan tak sihat...tak tau nak wat apa...selain layan rasa sakit dalam badan aku...sian kekasih aku...kalau dia rasa sakit yang mcm aku rasa ni camana agaknya ek?aku sendiri pun rasa mcm tak larat nak buat apa2...tapi dia kuat...harap2 dia sihat selalu...aminnnn...

oh...tak larat dah nak tulis lagi...


*sygku...jangan lupa makan...jangan lupa mkn ubat tau...luv u so much...;)

No comments: