بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Saturday, April 9, 2011

Simon Templer

pic ni je yang ada...saiz kecik je...takde yang besar...iskk...

huh!!!taubat ah (atau dalam base ganu bermaksud tobak ah)...tipon ada 2...takde org pakai pun...tapi bila kekasih aku call je...dia tak bole dengar suara aku...yang kat dalam bilik ni pun sama...dengar perlahan je suara aku walapun satu living quoters ni boleh dengar suara aku terjerit2 kat tipon ni..."memang malam ni line tipon slow...org rumah aku dari lepas isyak tadi try call tapi tak dengar"...kata sorg brader tu...hmm...patut la...aku ingatkan tipon dalam bilik aku yang problem...rupanya semua tipo macam tu...sabor je laaaaaa...tapi...dapat jugak dengar suara kekasih aku tadi...terubat rindu kat dia...huhu...dah la ym pun mcm hampeh...terus tak bole connect sampai skrg...harap inbox kat fb je...tu pun dah start slow kalau nak refresh...haizzzzz...

malas ah nak tulis blog malam ni...stop dulu...sambung esok pulak...

Draft saved at 10:49 PM

7.28 am...sambung balik...aku baru abes briefing pagi...baru lepas mintak sign permit dari sep2 boss kat sini...tinggal nak buat keje je...lepas makan pagi kali kedua nanti, pukul err...lepas pukul 9 pagi...time ni la aku nak rehat2 kejap...prepare barang2 nak wat keje...berak2...erk...baring2 dan online...kekasih aku tengah tido ...dia tinggalkan pesan kat ym tadi...lepas semayang suboh tu dia tido balik...masa tu aku tengah dengar briefing...pagi tadi...err...suboh tadi...aku berjaya melepasi suboh yang begitu sejuk masa mandi...air yang suam2 kuku tu sedikit sebanyak membantu aku mengatasi suhu sejuk yang melampaui suhu di benua artik dan antartika...first time aku semayang suboh pakai baju 2 lapis...serasa tidak mahu aku keluar dari pancuran shower bilik mandi...demi tertutupnya kepala paip kat bilik mandi tu...cepat2 aku lapkan sisa2 air yang masih melekat kat badan aku menggunakan towel yang masih hangat yang baru keluar dari mesin pengering pakaian...sepantas kilat pula aku menyarungkan t-shirt yang aku bawak masa sebelum mandi tu...masih ada 2 hari lagi utk aku menghadapi suasana cemas bermandikan air suam2 kuku dalam suhu persekitaran yang melampaui tahap beku...dan masih ada 2 hari yang panjang selain hari ini utk aku kembali semula ke daratan..."aku bersyukur sangat2 sebab dapat keje kat laut ni"...kata izri ke izli ntah nama dia...roomate aku yang sedang diulit mimpi sekarang ni sebab dia pun standby je dah 4-5 hari ni sebab tunggu barang yang tak kunjung tiba..."kalau kat darat mana bole keje standby...tido2 macam kat laut ni"...tambah dia lagi..."ada lagi 21 hari nak cukupkan 30 hari"...erk...kata dia lagi seolah2 tidak rela untuk berenti bercakap dengan aku...dan bagi aku pulak...aku pun bersyukur keja macam ni...dan memang betul kata dia...kalau kat darat mana bole keje relax2 macam kat laut ni...tunggu barang la...hujan la...angin kuat la....bot takde la...kalau kat darat...masuk keje kul 8...balik keje kul 5 mesti buat keja je...takleh lepak2 atau tido2 atau online2...gaji kat darat mana sama dengan gaji kat laut...sekurang2nya gaji kat laut ni adalah 2x atau 3x ganda dari keja kat darat...cuma kat laut ni jauh dari insan yang kita sayang...nak bercakap kat telefon yang terbatas...nak onnline yang line dia macam hidup segan mati tak mau...yang cv tak boleh bukak yang bila kita bukak dia akan kuar warning macam ni:


Error Code403 Forbidden
Error Description Organizational policies prohibit access to this page.


ni rezeki masing2...aku pun taknak selamanya keja mcm ni...kalau ada emergency kat orang2 kat darat memang tak boleh nak balik on the spot...dan ntah berapa kali aku skip balik kampung sebab standby nak kena pegi laut...dan sejak bapak aku sakit hari tu aku tak dapat nak tengok dia...keja aku yang memang tak boleh nak plan langsung...tak macam orang lain...boleh je booking tiket air asia awal2 berjalan kesana dan kemari...tapi tugas aku tak memungkinkan itu semua...dan tak mustahil tarikh pernikahan aku nanti akan bergantung pada schedule keja aku...kalau gaji 5 angka berbaloi jugak...macam citer The Saint lakonan val kilmer tu...income dia berpuluh juta untuk satu job...keja tak mengira waktu..."I'll find you" ...kata Simon Templer aka The Saint tu bila awek dia tanya camana awek dia nak cari dia...dia punya busy dan penuh kerahsiaan sampai membuatkan awek dia sendiri pun tak boleh nak cari dia...cuma dia je yang bole cari awek dia..."xxx, abg nak tukar nama jadi Simon Templer"...kata aku kat kekasih aku lepas aku tengok citer tu kat tv..."Simon Templer...ooo Simon Templer"...terdengar suara kekasih aku memanggil aku dengan nama yang baru itu sejurus selepas aku menukar nama...aku masih ingat lagi...di awal perkenalan aku dengan kekasih aku...masa tu ada pic dia dengan rambut yang dihighlight...pastu aku komen kat pic dia...aku cakap rambut dia cantik...macam Rogue dalam citer X-Men tu...pastu aku cakap la kat dia sebenarnya aku lah wolverine yang sebenar...ramai yang tak percaya bila aku cakap macam tu dan ianya benar2 membuatkan aku sedih..."xxx percaya"...kata dia...erk...aku sungguh tak sangka...dialah satu2nya orang yang percaya aku ni X-Men...sejak hari tu perkenalan kami semakin rapat...pertamanya ialah sebab dia boleh menerima perangai aku yang macam itu...dan keduanya sebab...erk...sebab banyak benda yang kami sehaluan dan sependapat...yang kadang2 amat susah diterima oleh orang lain dan yang kadang2 adalah sesuatu yang diluar jangkawan fikiran manusia moden alaf baru...


ahh...aku nak gi toilet dulu la...sambung kat entry yang lain pulak...




*kpd kekasihku...erk...nanti syg jgn lupa makan tau...take care...luv u so much ;)

5 comments:

Katak Hijau said...

ok simon temple.. erkk templer.. wakakaka

Mie Fisher said...

erkk..aku xnk pgl ko simon templer..aku pg ko solimun tempek...

Joe Black said...

ira : erk...seb bek ira sebut temple...kalau tempe lagi teruk....adehhh...huhu

usin : ko tak bek mencarut sin...dosaaaaa....sabor je laaaaaaaaaaaa...

Marky Jaha said...

simon templer?nmpk western sgt la joe..cube nma seman tempe...bru la mewakili parit jawa nye org..hehe

Joe Black said...

huhu...tapi aku jawa spore...kena ada ciri2 omputeh skit...kui3