بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Sunday, April 10, 2011

From Paris With Love

aku dah letih nak memaki hamun...apalagi nak memaki hamun kat dalam blog ni...aku bukan macam sorang adik aku tu yang suka memaki hamun tak kira sapa...laki dia ke bini dia ke pompuan ke...orang kecik ke orang besar ke...makcik ke...pakcik ke...nenek ke...datuk ke...budak sekolah rendah ke...budak u ke...semua dia belasah babi, gampang, bongok, sial...tapi aku tak macam tu...sebab blog ni adalah satu bentuk persada untuk meluahkan atau menzahirkan apa yang terbuku didalam hati kita yang...bukan kita sorang baca tetapi beribu orang dan mungkin berjuta orang dalam dunia ni baca...dan tak mustahil orang yang kita maki itu akan membacanya juga samada cepat dan lambat...bergantung kepada izin Allah...

kalau orang tak kenal kita mesti diorg akan kata .."eee...cantiknya dia ni"...atau..."eee...gantengnya joe ni"...atau..."usin ni baiklah...dia ni tak pernah chare/peduli ke orang lain...dia tak suka busy body"...atau..."dia ni hepi je ek...selalu pegi jalan2 bercuti dengan family dia naik air asia"...erk...tu semua tadi contoh apa yang orang lain cakap pasal kita bila dia tak kenal kita dan cuma baca apa yang kita komen2 kat fb atau kalau diorg cuma kenal kita dari bercakap ditelefon atau jumpa dan kenal ditempat kerja dan sebagainya...tapi cuba baca diorg punya blog...mesti diorg akan cakap mcm ni balik atau diorg akan bercerita kat kawan2 diorg yang sama2 kenal kita...contohnya macam ni..."huh!!!...harap muka je lawa...perangai macam gampang...suka buka pekong didada...citer kat orang ramai masalah rumahtangga sendiri...berdosa besar dia buat macam tu"...atau macam ni..."huh!!!...joe tu nampak je ganteng...tapi jiwang"...erk...atau macam ni..."ooo...usin tu dengan aku je tak chare...dengan pompuan siap amik berat...siap nak jadi dr masalah cometome lagi"...erk...atau macam ni..."ooo...dia ni nampak je suka jalan2...tapi rupanya dia merindui kawan baik dia yang dia gelarkan sebagai 'dia'"...erk...tu la tanggapan orang terhadap kita bila orang baca blog kita...dari situ diorg boleh tau hati budi kita...dan secara tak langsung dari situ diorg boleh tau kelemahan kita...dan dari situ jugak la para pengayat perempuan ni boleh tau macamana nak handle dan nak amik hati pompuan yang diorg suka...dan sebaliknya..."ah...blog aku...sukati aku la nak tulis apa"...erk...tu adalah kata2 yang merupakan lesen besar bagi seseorang untuk bercakap mengenai apa saja kat blog ni yang akhirnya menjerumuskan dia ke dalam tahanan ISA...

erk...aku marah pasal apa tadi ek...ooo...sampai lupa nak citer apa sebab sedap sangat perli orang...erk...jangan lupa...anda tidak boleh marah dan ambik hati dengan apa yang saya tulis sebab kat sebelah kanan blog saya ni saya dah tulis bahawa semua yang ada dalam citer kat blog ini adalah tidak ada kena mengena dengan sesiapa...dan kalau ada pun itu hanyalah kebetulan sahaja...huahuahua...dengan itu...tiada tindakan boleh dibuat keatas saya...hakhakhak...erk...kecuali yang melibatkan diri saya dan kekasih saya...yang tu pun sayan dah tulis kat sebelah kanan ni...ngeh3...erk...sambung balik...aku marah tadi pasal line tenet ni la...macam gamxxxx...erk...termaki pulak...tapi tak pe sebab aku maki line tenet...bukan maki individu tertentu...line ni...kan tadi aku tengah tido masa kekasih aku pm kat ym aku lebih kurang pukul 11.45 pagi tadi...aku sedar2 je pukul 12.15 tghari mcm tu la...bila aku reply je ym tu dan click enter...dan2 line tenet tu tak leh connect...dan erkkkkkkkkkk...baru je ok ni...iskk...stop jap...nak ym dgn kekasih aku...huhu...

Draft saved at 4:32 PM

ok...sambung balik...dah lepaskan rindu dendam kat kekasih aku tadi...ada banyak berita gembira sepanjang aku tak dapat kontek dengan dia...salah satunya ialah cv aku dah naik level 60...bermaknanya aku boleh tambah lagi satu HQ...keduanya tadi dia kata balai polis aku nak lagi 2 org penjahat je...pasni naik level 6...nanti polis kat cv aku boleh pakai chopper kalau nak tangkap penjahat...huhu...hebat...dan syabbashh pada kekasih aku yang bertungkus lumus siang dan malam menguruskan cv aku yang berjumlah 4 acc kesemuanya...terer kekasih aku ni...aku pun tak seterer dia...sebab tu aku sayang sangat2 kat dia walau badai taufan puting beliung melanda kami...semoga kami diberi pedoman...aminnnn...

"abih camana ko boleh tulis blog ni masa line tenet tadi takde joe?"...erk...ni la keistimewaan blogger...atau blogspot kalau korang nak tau...kalau korang bukak window new post...kita boleh draft semuanya kat situ walaupun dalam keadaan offline...sebab tu kalau time ada line ni...aku mesti standby satu tab khas utk new post...tujuan dia apa?tujuan dia ialah bila time takde line tenet...aku masih boleh terus berkarya sementara nak tunggu line tu pulih semula...huahuahua...terer tak?takde la terer mana...adehhh...

sekarang lbh kurang pukul 5 ptg...kurang dari 17 jam insyaAllah aku akan berada didaratan semula...tu pun kaalu dapat chopper pagi...alhamdulillah...semua urusan keja aku kat sini dah setel seawal semalam lagi...dan alhamdulillah...kekasih aku berada dalam keadaan sihat walafiat dan selamat...itu je yang aku risaukan kalau aku kat laut ni...tadi sampai tetido2 aku tunggu line ni ok...pagi tadi aku siapkan report...pastu tido...pastu mkn tengahari...pastu tido...pastu bangun minum petang...masa minum petang tu mkn kuih apa ntah dengan goreng pisang tu...diorg bukak pulak astro citer "from paris with love"...lakonan john travolta...dengan sapa ntah...citer pasal pembantu Duta yang keja kat Paris dengan member dia ni ejen sorang ejen...dia ni ada tunang...tetiba tu satu hari tu dia dapat tau tunang dia tu cuma menyamar nak rapat dengan dia sebab nak dapat access nak masuk persidangan dunia kat paris tu...pastu dia terpaksa bunuh tunang dia sebab tunang dia ni sebenarnya pengebom berani mati...best jugak citer dia...ada banyak adegan tembak menembak yang memang menjadi kegemaran aku tapi tak disukai oleh kekasih aku...kekasih aku ni dia ni suka citer family2...atau citer cinta2 selain citer antu...tapi sekarang ni pun aku rasa dia dah bosan dengan citer antu yang banyak kat astro prima dan astro ria...termasuk kat tv1,2 dan 3...ditambah pulak dengan hantu2 betul yang sering berligar disekitarnya...termasuk jugalah manusia2 yang berperangai jauh lebih buruk dari hantu2 tu semua yang mengganggu hidupnya kini...

tadi radio operator baru buat announcement suruh cek nama kat flight manifest...alhamdulillah...chopper aku pagi...pukul 7 dari kerteh...maknanya sampai sini dalam pukul 8 lebih...pastu sampai darat balik dalam pukul 9 lebih...nak gi opis jap...nak setelkan apa2 yang patut...pastu boleh balik umah terus...pastu malam atau petang tu dah boleh kuar cari aquarium...erk...huhu...rindunya kat kekasih aku...huhu...esok dapatlah aku jumpa dengan kekasih aku...insyaAllah...aminnnnnnnn...

nak stop kat sini lah...nak borak2 dengan kekasih aku sementara line masih ok ni...huhu...


*kpd kekasihku...dah siap semayang ke belum?


8 comments:

Katak Hijau said...

dah.. hehe

Atirah Tyra said...

hamboi3..perli nmpk???grrrrrrrrrrr!!!!

Mie Fisher said...

Dr cometome dtgg!!..apa masalah anda??rindu kekasih anda?rindu pada tupai2 atau binatang yg lain..erkk...kuang3

AyU D H@!r! Pr!nCeS$ said...

abg perli ek..iskkk

Joe Black said...

ayu, tira, mie: wakakakakakaakakakakakakaakakakakakakaakakakakakakakakakakakakaakaa...jgn la terasa...wakakakakakakakakakakaakkakaakkakakaakakakakakakakakkakakkakaakakakakakkaakakakakakakakakakakakaa

ira : erk...ok2...huhu...wakakaka...lawak diorg 3 org kat atas ni ek?wakakakaakakakakakakaaa...

Atirah Tyra said...

abg lg lawak.abg la pelawak sbenar kt raja lawak tu.grrrrrrrrrr!!!!

AyU D H@!r! Pr!nCeS$ said...

cam pondan je abg nih...huhuhu

Joe Black said...

tira : wakakakaak....tira yg paling lawak dalam ramai2 maharaja lawak....wakakakakaaa...

ayu : ayu la pondan gemok lengan besar....wakakakaakakakakakaakaaa