بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Thursday, April 7, 2011

Dongeng Cinta


blog si usin dah mencecah entry yang ke 100 pagi tadi...agaknya semua org akan berasa hepi bila blog diorg dah mencecah yang ke 100...aku pun mungkin salah sorang dari berjuta blogger dalam dunia ni...aku tumpang hepi dengan kejayaan usin mencapai entry yang ke 100 dalam masa kurang dari setahun...tapi aku lebih hepi sebenarnya sebab lepas ni aku ada cara camana nak buat dia lebih bersemangat menghasilkan blog dengan berlatar belakangkan kisah sebenar pengalaman hidup dia...berbanding kisah2 khayalan yang dia hasilkan dalam entry2 dia yang lepas2...yang aku rasakan saling tak tumpah macam kisah2 dongeng cinta dalam slot sinetron dan primawara yang disiarkan berulang2 di astro ria dan astro prima dan tv3 dari zaman ke zaman dalam bentuk yang berbeza2..."blog aku...aku punya suka la"...terngiang2 suara usin masa aku suarakan pendapat aku tentang entry yang dia hasilkan sebelum ni...hmmm...ayat yang selalu aku gunakan dalam entry aku yang memakan diri aku sendiri...

sebenarnya yang buatkan aku suka ialah bilamana lepas ni aku nak usulkan kat dia supaya ikut aku atau buat part time keje dengan aku sebagai pembantu aku...bukan nak bantu macamana sangat pun...cuma temankan aku berbual untuk menghilangkan ngantuk masa aku drive van tu...erk...lupa nak citer...aku ada plan nak bisnes...tapi bukan bisnes makanan kat gerai2 tu...jauh sekali bisnes berger atau nasik beryani...ni bisnes yang jauh lebih mulia dari itu semua...bisnes penghantaran jenazah atau mayat...erk...dengar citer memang ngeri...tapi takde menda sangat sebenarnya...lagipun kan diorg dah mati...bukan boleh hidup balik pun dalam waktu terdekat ni...sekurang2nya diorg hanya akan bangun atau bangkit kembali bila tiupan sangkakala yang kedua ditiup oleh Malaikat Israfil pada hari Kiamat nanti..."aku nak shift siang je" kata usin...

  • Mie Fisher ira~kui3..ira ptt masak utk mie pg ni...nak nasi lemak ayam berlada..
    Monday at 10:46am · 
  • Katak Hijau Shoppe malas.. nak g makan luar je.. haha.. mana abg mie? tak bangun lagi ke dia?
    Monday at 10:47am · 
  • Mie Fisher ira~ntohh...dia berjaga sampai kul 6 pg td kot..pastu nk cari van plakk mula terkial kial..adss
    Monday at 10:47am · 
  • Atirah Skezo Mindfreak van?nk wat pe?angkut adk2 dia ke?rasa nya 3 van pun x cukup adk2 dia tu.erkkk...
    Monday at 10:50am · 
  • Mie Fisher tira~ni van nk htr mayat ni tira...joe nk keje baru..
    Monday at 10:52am · 
  • Atirah Skezo Mindfreak erkkkkkk...keje baru dia ke?huhuhu..menakutkannnnnnnnn
    Monday at 10:54am · 
  • Mie Fisher nnt tanya joe lg..
    Monday at 10:54am · 
  • Katak Hijau Shoppe mie~oo.. dia overnite kot kat cc.. pastu balik tnampak cina mampos.. haha
    akak~van tu nak wat angkut mayat la.. erkkk
    Monday at 10:54am · 
  • Atirah Skezo Mindfreak eeeeeeeeeeeeeee...>>>>>>>>>>.
    Monday at 10:55am · 
  • Joe Black tira nak wat part time?temankan abg hantar mayat...tapi malam je sebab mie takut nak wat part time malam...dia nak siang je...
    Monday at 11:23am · 
  • Atirah Skezo Mindfreak siang ke mlm ke ptg ke pg ke subuh ke maghrib ke..tanakkkkk3....owh..no..>>>>
    Monday at 11:27am · 
  • Joe Black cuba tnya bk kalau dia nak ke....erk..nape tanak?
    Monday at 11:37am · 
  • Atirah Skezo Mindfreak erkkk.bk???lg laaa...owh..no!!!!
    Monday at 11:42am · 
  • Joe Black isk...abih sapa nak keje dgn abg ni?takkan abg nak antar sorg2?
    Monday at 11:43am · 
  • Atirah Skezo Mindfreak abg kn ada wonderpet..mesti diorg nk tlg abg.
    Monday at 11:47am · 


erk ...ni diorg komen2 pasal bisnes aku ni...yang pastinya mie kata dia nak keje shift siang je masa aku citer kat dia pasal plan aku ni...yang tira pulak awal2 lagi dah serender...tanak ikut aku hantar mayat...iskk...kekasih aku pun sama...dia bukan setakat tanak ikut aku hantar...dia siap tak bagi aku bisnes hantar mayat langsung...huhuhu...mesti dia debor je bila tengok aku jeling2 kat van2 kat kedai2 keta tu..."aku nak cari yang paling panjang...kalau boleh nak masukkan 4 mayat sekaligus...baru bole untung" kata aku kat usin masa citer pasal saiz van yang aku nak beli nanti..."ko jgn takut sin...nanti aku pasang cd org baca Quran...3 cd serentak sin"....kata aku lagi..."kalau kau takut lagi sin...nanti aku suruh sorang ustaz temankan kita...dia dok kat belakang dengan mayat tu sambil baca Yassin...kalau kau takut lagi...nanti kita ajak sedara mara dia kurang2 2 org ikut kita hantar jenazah tu...kalau kau takut lagi...kita hantar mayat yang mati biasa2 je...bukan mati bunuh diri atau mati kena bunuh sin" kata aku menyedapkan hati usin yang debor bila aku ajak buat part time keja dengan aku hantar mayat...

pastu aku citer la kat kekasih aku...aku bayangkan masa aku bawak van mayat tu...tetiba kena sakat (kena ngosek kalau bahasa org bukit rangin bila mancing kat sungai kat bukit rangin tu) pastu ntah camana van tu termasuk ke dalam gaung...pastu aku sorang je terjaga selain usin (yer la...kalau mayat tu pun ikut terjaga tu kira dah lain dah tu...erk)...masa tu usin pengsan...nak taknak terpaksalah aku pikul usin kat sebelah kiri bahu aku...pastu mayat tu kat bahu kanan aku...macam citer Khurafat tu...bawak dia naik ke tepi jalan...eeeeeee...ngeri seh...ni terpengaruh tengok citer khurafat la ni...tak dapat awok nak bayangkan...pikul mayat dalam hutan kat bawah gaung...pastu kena ngosek pulak dengan antu kat situ...adeh...taubat ah...mungkin sebab2 mcm tu la si usin dengan tira taknak ikut aku hantar mayat...nak2 time malam...adeh...bukan sikit citer pasal benda2 pelik yang diceritakan oleh pemandu van2 jenazah ni...ada yang pernah nampak mayat tu bangun semula keluar dari van masa driver dengan pembantu dia berenti minum kat warung kat tepi jalan...

tapi kalau betul la benda2 pelik tu mungkin akan terjadi...dan usin ada dengan aku masa tu...mesti penuh blog dia dengan citer2 misteri yang kita boleh namakan blog usin sebagai "Khurafat Part II"...ataupun "Bercakap Dengan Jin Part II"...hasil pengalaman penulis dengan sahabatnya, seorang pemandu dan peniaga van jenazah adanya...mesti dia boleh jadi bilioner hasil penjualan citer2 atau kisah2 benar hasil pengalaman dia sebagai pembantu van jenazah yang telah dibukukan...dan nama dia akan masyhur semasyhur Tamar Jalis dan Ahadiat Akashah...mesti masa dia dah masyhur tu nanti ramai awek2 yang mengorat dia...dan mungkin dia takkan ikut aku untuk menghantar jenazah lagi...tinggallah aku dengan van jenazah aku...dan jenazah yang akan aku hantar nanti...erk...harap2 aku takyahlah bisnes hantar jenazah untuk meneruskan hidup aku...aminnnnn...erk...



*kpd kekasihku...sayang jgn risau ek...abg pun sebenarnya bukan berani sangat nak bisnes2 van jenazah ni...nak tengok mayat pun takut...adehh...:(

p/s ~ mula2 aku nak letak judul entry aku kali ni dengan judul "Duduk  Belakang dengan Mayat" pastu aku nak letak pic van jenazah...lepas tengok2 pic van jenazah kat google dgn ternampak pulak kelibat mayatt2 yang dah siap dikapankan tu...aku rasa ngeri pulak nak teruskan hasrat suci murni aku tu...dah la duduk sorang2 kat rumah ni...makin malam...makin banyak pulak bunyik pelik2 yang aku dengar...eeeeee....

5 comments:

Atirah Tyra said...

wakakakakaka...penakut rupanyer..ada ati nk bwk van jenazah..abg bwk bot wonderpet jer dah la.kakakakaka....

Mie Fisher said...

benoorrnyeee..aku tak ikut ko joe niaga gitu sbb ko yg takot..aku xper..ada jurus hantu kak limah...

Joe Black said...

tira : erk...mana de takut...saja je cakap mcm tu...org kata jgn cakap besar...erk...

usin : belah la sin...ko awal2 lagi da mintak keje shift siang...huhu...

AyU D H@!r! Pr!nCeS$ said...

abg mmg penakot...

Joe Black said...

erk...ayu pun sama...erk