بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Saturday, October 2, 2010

Empat Hari Yang Tak Terasa

aku rasa mcm dah tertinggal dalam perlumbaan penulisan blog semenjak dua menjak ni...walaupun aku agak bz hari ni tapi aku gagahkan jua utk menulis sepatah dua kata sebagai kata-kata aluan sempena entry pertama utk bulan oktober ni...aku rasa mcm ada besday seseorang dalam bulan ni selain besday shark aka ayah pin...erk...korang jgn ingat aku gay pulak sebab aku ingat besday ayah pin...aku ternampak event besday dia tadi kat fb...oh ya...besday kakak aku kot...kakak aku yang no 7...kalau tak salah aku 23 hb okt besday dia...erkk...aku rasa mcm terpanggil utk wish besday dia tahun ni sebab sejak sekian lama aku hidup dlm dunia ni aku tak pernah pun wish dia besday...sedangkan dia tiap2 tahun tak pernah miss utk wish besday kat aku sejak diorg cipta sistem khidmat pesanan ringkas atau sms kata omputeh...so aku rasa pasni aku kena set kat reminder hp aku utk wish kat dia...erk...aku rasa diorg dah cipta kot scheduled sms...maknanya kita set siap2 sms tu utk di send pada bila2 masa yg kita nak...erk...korang paham tak aku cakap apa ni?sbb aku pun tak berapa paham sgt sebenarnya apa yg aku cuba sampaikan...adehh...

ok...tinggal dulu intro yang panjang lebar pasal nak start tulis blog..."kau dah seminggu lebih tak post blog"...kata2 pise tempoh hari menyedarkan aku dari lamunan bahawa aku kena post sesuatu kat blog ni sebab pise sendiri pun dah aktif semula berblog...tu tak kira zaty lagi yang tak jemu2 meluahkan apa yang dia rasa dan dia alami kat blog dia...hatta hanya sepatah perkataan saja dalam entry dia dan yang paling best sebab kekasih aku pun dah mula merajinkan diri dia utk berblog...erk...agaknya selama ni mesti dia pelik kenapa aku suka sangat mengadap blog aku lama2...padahal bukan ada entry baru pun yang aku post...aku mengadap lama2 sebab aku suka edit2 blog aku...bagi cantik2 dan ganas2...erk...ganas ke kalau penuh dgn love je kat wall tu...dan lepas kekasih aku start buat blog...dan aku edit2kan background dia...dia pulak yang banyak abeskan masa dia mengadap blog dia...hehe...baru dia tau the power of blogger...erk..."anyone can post anything they want"...ni aku terdengar sapa ntah komen kat buletin utama 3 hari lepas bila wartawan tu tanya pendapat dia pasal blog...kalau wartawan tu tanya aku...aku akan jawap...blog ni adalah sumber penghubung kasih sayang aku dengan kekasih aku...ada benda yg aku tak mampu nak luahkan melalui kata2 dan perbuatan...tapi aku boleh luahkan melalui blog...dan kat blog ni jugak lah satu2nya tempat aku boleh satu kan segala2nya dalam satu tempat...selalunya aku satukan semuanya dalam lagu tapi kekadang aku sedar kalau lagu mempunyai limit tertentu utk aku satukan segala2nya...erk...ni citer apa ni?lantak la korang paham ke tak...janji kekasih aku paham apa yang aku cuba nak sampaikan...hak3...

yang bulat hitam tu la chopper simulator capsule yg diorg terbalikkan bila dah masuk dalam air
ok...ni nak citer pasal MBOSET (Malaysia basic offshore safety emergency training)...course ni aku amik pada 21hb sept yg lepas selama 3 hari seperti yang aku dah citer kan sikit sebanyak kat entry aku seblm ni...erkk...aku rasa mcm course kali ni aku tak nervous sangat tapi lain pulak jadinya...kali ni aku rasa panic je...tapi alhamdulillah...segala2nya dapat aku jalani setelah hampir 1/4 perut aku penuh terisi dgn air kolam tu...erk...test tu ada 3 bahagian...1 bhg pasal teori...1 bhg pasal HUET (aku dah terangkan maknanya dalam entry lepas) and sea survival ...1 bhg lg pasal ERP (emergency response plan) dan fire fighting...erk..yang paling ngeri sebenarnya HUET tu la sebab aku kena masuk dlm chopper yang ditenggelamkan dalam kolam...2 test kena escape dari chopper tu pakai EBS (emergency breathing system) dan satu test kena escape dalam condition chopper yang diterbalikkan 180 degree pastu kena escape tanpa bantuan alat pernafasan...maknanya aku kena tahan nafas skit la utk escape...dan tak perlu nak pandai berenang sgt sebenarnya utk lepas test ni sebab sejak aku amik test ni 3 tahun lepas...aku baru tau kalau badan manusia bole terapung sendiri dalam air selagi ada udara dalam paru2 kita dan benda ni yang tolong kita utk timbul walaupun kita tak berapa reti berenang...adehh...malas nak citer panjang2 menda ni...rasa mcm aku malas nak ingat balik detik2 cemas masa nak selamatkan diri dari chopper capsule tu..."see you in 3 years"...kata cikgu robert...erk...cikgu andrew....erk....cikgu apa ntah nama dia...aku lupa...masa hari last sebelum balik dari training centre tu...kat atas ni ada pic chopper simulator capsule yang aku maksudkan tu...


balik2 dari safety course tu...aku terus drive keta aku gi tempat kekasih aku...dan aku abeskan masa 4 hari bersama dengan dia di lokasi yang aku terpaksa rahsiakan longitude dan latitude dia demi kebaikan bersama...huhu...4 hari mcm tak terasa bila berada disamping kekasih aku...hak3...dan utk kesekian kalinya...aku abeskan lagi masa aku dgn kekasih aku selama 5 hari pulak dan hari ni merupakan salah satu dari 5 hari tu...dan mcm biasa jugak...lokasi aku dgn kekasih aku terpaksa aku rahsiakan walaupun pise siap post kat wall aku sebab nak tau lokasi aku pada waktu ini...haha...kepada pise...ko jangan risau...aku masih berada di salah satu tempat didalam east coast region ni....ngeh3....err...pic kat atas ni pic kat gambang water park yang aku pegi dgn kekasih aku dan kawan2 aku masa trip berbulan madu (erkk..) yang first aku dgn kekasih aku...kwang3...tapi aku tak main pape pun masa tu...pertamanya sebab aku masih fobia dgn air kesan dari HUET course tu dan keduanya sebab aku masih terasa bahang matahari membakar kulit muka aku yg gebu ni masa sea survival course tu...dan aku rasa macam masih belum bersedia utk membiarkan bahang mentari bumi gambang utk menjamah dan terus2an mencabuli dan menodai kulit muka aku...takpe...lagipun ni salam perkenalan aku dgn gambang water park dan aku dah janji dgn kekasih aku lepas ni aku akan pegi semula kat situ dgn dia dan aku akan main semua permainan yang diorg sediakan dan yg diorg tak sediakan...erk...rasa nak main paint ball pulak kat sana...tapi aku mesti taknak geng dgn dj sebab dj adalah sasaran utama aku utk aku tembak...kalau peluru abes pun aku rasa aku akan pakai bontot rifle tu utk sebat bontot dia...dan dia pun mempunyai tekad yang sama kat aku sebenarnya...grrr!!!!...erk...kat atas ni ada sebahagian dari pic kat gambang water park tu...ada jugak amoi2 yang berpakaian sexy dan aku rasa aku tak bole nak amik pic amoi tu demi keselamatan aku (dari kekasih aku...erk...)...kalau kekasih aku baca ni mesti telinga aku kena piat pasni...adehh...

erk...kekasih aku tengah tido masa ni agaknya...mesti dia boring tunggu aku nak abeskan blog ni...ni lah kelemahan aku...ambik masa sampai 2-3 jam utk abeskan satu entry..."mesti banyak benda yang abg nak citer"...kata kekasih aku tadi aku masa aku mula nak tulis blog ni...huhu...takde la banyak mana pun...apa yang terlintas kat dalam kepala otak aku...aku luahkan kat sini...bukan luahkan sangat pun...aku citer je kat sini...takde apa pun nak luahkan apa2....yang pasti aku sayang sangat kat kekasih aku...erk...tetiba je ni?mcm ada wat salah je?erk...tak la...erk...pasni nak gi mana ek?rasa nak gi shopping la...nak ajak kekasih aku abeskan masa kat shoppping complex...erk...aku rasa mcm nak kena stop kat sini la...tadi aku cakap kat kekasih aku...aku nak post yang paling panjang kali ni tapi situasi aku masa ni mcm tak memungkin kan aku utk post...so len kali aku tulis la lagi...chow!!!

*kpd sygku...syg tido la dulu ek...nnt kita kuar :D

3 comments:

Marky Jaha said...

ye ye aku tau..ptt la aku dpt rasekn aura pendekar tnpa nama berkeliaran area kuantan 2-3 ari ni..keh3

Anonymous said...

a'a, mmg abg dh lme x apdet blog,huhu. bz kn. hihi

Joe Black said...

pise : wakakakaa...aku memang tak leh resia la dari ko...mesti ko dpt tau kan?wakakkaa...

ty : haha...sabar2...lagi 1-2 hari ni abg akan kembali aktif di persada blog kebangsaan...hua3...