بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Tuesday, October 26, 2010

Beruk

ni pic beruk yang kekasih aku tangkap masa aku
makan kfc dgn dia kat pantai teruntum...kekasih
aku ni dia bagi beruk ni makan roti kfc pulak...banyak
lagi beruk2 lain yang datang pas dia baling roti tu...adehh
31hb Oct...jeng3...tobak ah...malas nak fikir...baik akau fikir pasal kekasih aku je..."nak wat camana...dah keje abg kan?"...kata kekasih aku...kata2 perangsang sebelum aku gi laut...iskk...lagi 6 hari je aku akan meninggalkan kekasih yang aku sayangi untuk sementara...tarikh keramat aku kena gi laut setelah 2 bln lebih aku tak menjejakkan kaki ke rumah kedua aku...pulau besi yang tak pernah lupakan kewujudan aku di muka bumi ini...nasib baik gi duyong...platform paling best kat laut china selatan...ada internet...bole bukak ym dan fb...dan kadang2 bole bukak blog...dan penghuninya yang friendly...dan persekitaran yang boleh mengembalikan nostalgia kali pertama aku berjinak2 dgn laut..."ombak laut china selatan adalah rakan setia hidupku...sorang surveyor kecil...yang merindukan senyum dan tawa kekasihku"...hak3...lirik lagu 'Nyanyian Pantai Timur' nyanyian Allahyarham Zubir Ali dr kumpulan Harmoni yang aku gubah sesuka hati...aku pernah post pasal lagu ni dulu...iskk...sedihnya nak tinggalkan kekasih aku...seorang yang paling aku sayang dan aku cintai..."bukan berpisah selama2nya pun...kejap je kan?"...erk...haah la sayang...hehe...sorry...terover jap...hak3...

adehh...mcm malas pulak nak abeskan tulis blog ni mlm ni...nak msg2 dgn kekasih aku la...sambung esok plk...

Draft saved at 12:43 AM

ok...kul 2.21 pm....sambung balik blog ni dalam offline mode ...streamyx kat paka ni bongok...dari malam tadi...tengah upgrade katanya...upgrade apa ntah...line slow jugak...tak leh on9 banyak2 pakai celcom berukband ni...ada limit pulak 5GB je...dulu masa aku apply kata unlimited...semuanya tipu...bodoh mcm bxbx...dah la streamyx prob...air pun takde...camana nak duduk kat sini?nanti jap lagi kalau ada petir...letrik pulak trip...minggu lepas seminggu aku dgn dj takde kat umah...current trip...abes busuk semua dalam esbok aku...ni kali keberapa ntah aku kena mcm ni...bau ayam dgn beger busuk dalam esbok tu sampai hari ni tak hilang...ada mcm bau mayat reput pun ada...err...bau mayat reput camana ek?cam bau ayam dgn beger busuk  la kot...iskk...susah la mcm ni...rasa mcm nak pindah kuantan je...erk...tapi nape mesti kuantan ek?hua3...

aku dah bereskan tugas aku punch card utk 2 hari yang lepas dan termasuk hari ni...esok dan seterusnya adalah giliran matu dan dj...hak3...memang aku saja nak bagi diorg suka dulu 2-3 hari ni...pasni giliran aku pulak utk suka...ada banyak menda aku nak setelkan dalam masa 2-3 hari berikut ni sebelum aku gi laut...baju nak gi laut semua aku dah packing...tinggal nak cas bateri camera dgn nak beli rokok je utk bekalan kat laut nanti...dan tinggal nak packing utk percutian aku je pasni...kejap je tu...semua dah ready...tinggal lipat2 baju lebih kurang...huhu...laptop aku ni pun dah bersih dah...leceh pakai acer yang keyboard dia kaler putih ni...nanti cepat kotor...dulu masa beli ingatkan nak lain dari yang lain...tapi lain pulak jadinya...dan kira ok jgk la kot...sejak aku beli hujung tahun 2007 dulu...baru ni aku bersihkan keyboard dia...huhu...erk...dah 3 tahun rupanya laptop aku ni setia menemani aku...dan dgn laptop aku ni jugaklah aku kenal kekasih aku menerusi fb...huhu...thnx my laptop...nanti aku beli laptop baru ek...nak gantikan ko...hua3...hari tu screen dia blank...kaler putih je...pastu aku cabut semua cable dia...aku nekad je kalau rosak terus aku nak beli yang baru...aku dah geram2 je kat laotp toshiba yang aku tengok kat ecm dgn pise hari tu...aku tanggalkan screen dia...tiup2 lebih kurang...pastu pasang balik...sampai skrg ok je...aku ada tanya member aku yang pakar la jugak dalam bidang computer ni...aku tanya dia nape bole jadi mcm tu...pastu dia ckp..."mu gi try tanya kedai...berlambok laptop acer yang ada prob sama mcm laptop mu..diorg pun tak tau bakpe jd gitu"...maknanya bongok jugak la orang2 kat kedai computer tu ek...maknanya lagi, aku terer skit la dari diorg (riak sikit...adehh) sebab bole solve problem acer...patutnya RND Dept. acer kena panggil aku keje dgn diorg...tapi meh sini aku nak kabo...setakat ni aku penah pakai laptop acer, compaq dgn toshiba...aku nasihatkan kat korang kalau nak beli laptop...korang beli la toshiba...sebab dia stabil...dan harga dia pun murah...acer jgn beli sbb screen dia nanti tetiba blank...dj pun kena mcm tu...compaq jgn beli sbb mother board dia selalu rosak...aku dgn member aku dah kena dulu...toshiba tu baru2 ni je murah...dulu harga dia standard vaio...vaio tu best sbb harga dia je mahal...erk...tapi toshiba tu kan teknologi buat mesin basuh je yang dia terer...pastu sony tu kan teknologi wat hi fi je dia terer...ala...korang takyah pelik la...penah tgk jam crocodile?kan ke dia terer dalam teknologi wat spender...asal tetiba je bole buat jam? aku pernah beli jam crocodile tu...harga dia dalam RM400 lbh...lepas seminggu aku pakai, aku jual kat member aku...jual separuh harga je sebab tetiba je aku jadi tak minat kat jam tu...mungkin sebab aku teringat spender crocodile kot...erk...tak la...sebab masa tu aku gila jam seiko diver...harganya pun lbh kurang tu jugak masa aku beli...tapi skrg harga dia paling murah pun dah RM700 lbh...iskk...bek beli yang chronograph...yang aku punya tu auto je...nak kena pakai baru dia jalan...ni dah berenti dah kul 7 lbh pagi tadi sebab semalam aku tak pakai jam tu...iskk...citer apa panjang lebar ni?mesti kekasih aku boring nak baca blog aku nanti...

dah agak lama aku tak post panjang2...kali ni aku nak post biar satu page ni nanti cuma satu entry ni je...erk...bole ke gitu?bole kot sebab aku pernah kot wat mcm tu...erk...kekasih aku tgh wat pe agaknya time ni?tadi dia sms baru lepas masak...nak rest jap 10 min...pastu nak semayang...pastu time ni dia tgh makan kot...takpe...biar dia rehat dulu...nanti kalau dia free mesti dia sms aku...tak best pulak rasa draft entry ni dalam offline mode ...takleh nak attached gambar...takpelah...aku tulis dulu panjang2...pastu baru masuk gambar...tapi rasa macam tak best pulak sebab jalan cerita dia nanti tak seiring dgn gambar tu nanti...ke guane?tobak ah...

tapi rasa tenteram pulak bila tak on9 ni...aku rasa macam banyak benda aku dapat setelkan...kalau aku on9 je...mesti masa aku terbuang dgn komen2 kat fb...skrg ni ada pulak group kat fb...bole pulak chat ramai2 mcm kat room...bila bole chat mcm tu...teringat pulak masa zaman muda2 aku kat tagged...zaman chatting kat room...zaman kegemilangan aku...zaman aku kenal dgn sebahagian dari adik2 angkat aku...dan sebahagian dari kawan2 aku kat fb...sedar tak sedar...rupanya masa remaja aku (erk...remaja la sangat) banyak aku abeskan depan laptop je...banyak benda aku tak sempat nak buat...tadi pagi je macam2 aku dah buat...aku dah kemas keta aku...aku dah call company projek bela lembu tu (walaupun jawapan dia tak seperti yang aku harapkan)...aku dah defrag dua2 laptop aku...dah scan virus dan dah buat disc clean up kat dua2 laptop tu...pastu aku dah buang semua pic awek2 kat dalam laptop aku yang pernah singgah sekejap kat dalam hati aku...hak3...wat pe nak simpan semua tu...tu semua kenangan yang hanya akan mengingatkan aku pada kesedihan dan kesakitan hati aku...kebanyakkan awek2 tu yang tinggalkan aku...dan tak nak terima aku dalam hidup diorg...sebab tu lah aku hargai sangat kekasih aku yang skrg ni...bak kata waliband..."ketika cinta yang...yakini diriku hadir dalam hariku...tak mungkin ku berpaling...meninggalkan ketulusan"...aku rasa la...maksud waliband ni lebih kurang mcm ni...~ketika orang lain tak yakin dgn cinta yang aku persembahkan...ketika orang lain ragu2 dgn cinta yang aku bawa...kekasih aku yang sorang ni je yang percaya kat aku...dia sorang je yang sanggup terima aku yang serba kekurangan ni...dia sorang je yang sanggup mengambil risiko utk menerima cinta aku...dan sebagai membalas ketulusan dan keikhlasannya menerima cinta aku...aku persembahkan pula kasih sayang aku...cinta aku yang tak berbelah bagi...kejujuran dan keihlasan aku yang hanya untuk dia sorang...kerana dia berhak mendapat segala2nya dari aku...memang sifat dan sikap aku tak pernah tunjukkan sikap dan sifat yang positif masa sebelum bercinta atau dalam kata lain masa dalam proses mengenal diri masing2 masa mula2 nak bercinta...aku selalu tunjukkan sikap yang negatif...aku tunjukkan sifat player dvd aku (playboy ler tu)...suka layan pompuan2 lain...sifat ego...riak...sombong...dan seangkatan dgnnya...sebagai seorang yang suka dianggap hipokrit (walaupun sebenarnya aku bukanlah seorang hipokrit), aku sengaja tunjukkan sikap hipokrit tu kat orang lain...sebab aku nak tau sejauh mana keihlasan diorg utk bercinta dgn aku...adik2 aku selalu tanya kat aku..."camana kita nak tau orang tu betul2 suka kat kita?"...soalan ni susah sikit aku nak jawap sebenarnya sebab terlalu banyak cara nak tau orang tu betul2 suka kat kita atau tak...salah satunya mcm yang aku praktikkan kat atas tadi...tunjukkan semua sikap terkeji (yang kita buat2 tu) kita...masa tu kita boleh tau kalau dia suka seadanya kita atau dia suka kita kerana apa yang ada kat kita...contohnya duit, keta, pakaian dan sebagainya...kalau seseorang tu betul2 suka kat kita...dia akan bersedia utk menerima kita dgn segala kekurangan dan keburukkan kita...kenapa pulak bila tengah hangat2 bercinta tetiba putus ditengah jalan?yang pertamanya sebab memang korang dah takde jodoh dan memang Tuhan dah tentukan dia bukanlah jodoh korang...yang keduanya dan antara penyebabnya...sebab bila korang bercinta...makin lama makin banyak keburukkan dan kekurangan dia yang korang bole nampak...dan pada masa yang sama...diorg pun bole nampak kekurangan dan keburukkan yang ada kat korang...kalau dalam stage ni korang atau pasangan korang tak bole tahan...jawapan dia hanya satu iaitu putus...break...clash...divorce dan yang seangkatan dgnnya...dan aku rasa macam malas nak citer kat sini camana nak kekal kan sesuatu perhubungan cinta tu sebab dah lenguh jari jemari aku nak taip menda yang sama berulang2...korang carilah sendiri dalam entry2 aku yang lepas2...erk...dah jauh pegi ni...aku nak citer pasal kekasih aku je tadi...so..gitu la...aku hargai cinta yang kekasih aku beri more than everything sebab dia juga menghargai cinta aku...dan sanggup menanggung risiko utk bercinta dgn aku yang mana aku kira tak ramai orang atau pompuan yang sanggup berbuat demikian adanya...hak3...sebenarnya banyak lagi sebab nape aku nak bercinta dgn kekasih aku ni...semalam aku nak buat entry pasal tu...baru separuh jalan kekasih aku tetiba je suruh aku stop...jangan buat lagi...dia suruh draft je tapi jgn publish...dia nak baca...so aku tak dapat la nak teruskan menda tu...takpelah...nanti aku buat di kesempatan lain dalam bentuk yang berbeza...huhuhu...

aku ~ "bila bole ok balik line ni?"
streamyx opt ~ "kalau semalam diorg start, esok baru ok balik"
aku ~ "hmm...ok la
streamyx opt ~ " ada apa2 lagi yg bole saya bantu?"
aku ~ " takde"
streamyx opt ~ " terima kasih kerana menghubungi streamyx"

pastu aku tak cakap pape dah...terus letak tipon...erk...tu perbualan aku dgn opt streamyx pagi tadi...diaorg upgrade system menda ntah...aku malas nak tanya lebih2 takut dia terpaksa membuka aib streamyx...kalau line korang ada problem...mula2 korang cek modem korang dulu...tgk dsl dgn internet punya lampu menyala ke tak...try matikan 15 sec...pastu configure balik modem tu...kalau semua ok...call 100 pakai tipon rumah...cakap dgn operator dia...suruh dia cek ada prob tak dgn line dia...biasanya salah satu la...tak streamyx sendiri punya problem, atau modem kita problem...semua bole buat sendiri je...takyah panggil org dtg...kalau diorg dtg rumah paling kurang pun mesti RM50 terbang...padahal bole buat sendiri je...kat rumah aku ni aku rasa dah 4 kali modem terbakar...beli modem baru pastu aku configure sendiri...mula2 susah jugak sebab tak tau...puas gado dgn tokey kedai modem tu...tapi lama2 bole je setting sendiri...takyah nak upah agen streamyx tu...erk...kalau korang nak suruh aku configurekan modem korang...murah je...aku cas harga kawan2 RM100 dah la...kenapa mahal sangat?sebabnya mudah je...sebabnya aku tanak korang panggil aku utk configurekan modem korang...aku malas....wakakaakakakaaa...

erk...aku baru lepas call kekasih aku tadi...aku tanya dia wat pe...tak wat pape...baru nak tido...ngantuk sangat...sian dia...biar lah dia tido dulu...esok lusa belum tentu dia bole tido mcm hari ni...hak3...iskk...kepala paip kat singki rumah aku blm ada tanda2 akan mengeluarkan air...camana aku nak kencing ni?iskk..kena tahan lagi sejam lebih kot...patutnya diorg stop pasang pipe baru dalam kul 5...abih kalau diorg wat ot mcmana?iskk...ot hari lain la...hari ni takyah la...esok kalau nak ot tkpe sebab esok aku nak meninggalkan bumi paka...hua3...tapi nanti jumaat aku balik semula kat sini...kalau aku rajin la...kalau tak rajin aku balik hari sabtu...erk...jadi ke pegi laut ahad ni?tak tau lagi...khamis atau sabtu ni baru tau...boss aku akan buat chopper booking hari khamis kalau dia malas...kalau dia rajin...dia buat chopper booking hari sabtu...nape macam tu?yer la...kalau dia rajin dia masuk opis hari sabtu utk buat chopper booking tu...kalau dia malas dia wat hari khamis...tapi kalau hari khamis belum tentu bole gi laut hari ahad ni...sebab mcm2 bole berlaku antara hari khamis dan ahad tu....org2 kat laut bole postpone aku gi laut ke hari selasa...ntah la...aku redha je la...aku nak cepat2 selesaikan tugasan aku...aku nak dok darat...dah la dah nak dekat raya haji ni...deepavali lagi...silap2 aku dok laut sampai deepavali...tapi takpe la...bole dapat replacement leave...kalau aku pegi seminggu utk trip kali ni...aku bole dapat replacement leave sampai 3 hari...sehari sebab langgar hari jumaat...sehari sebab duduk laut straight seminggu...sehari lagi sebab kena pada hari deepavali...huhu...memang berbaloi...kalau ikut boss aku cuma 3 kren je yang nak kena buat...tapi kalau tetiba dia tukar plan...memang parok la...mmg kena dok sampai deepavali la jawapnya...

skrg pkl 6.20 pm...gila ah...aku tulis blog sampai tetido...ingatkan kekasih aku je yang ngantuk...rupanya aku pun ngantuk jugak...huhu...ni first time ni tulis blog sampai tetido2...erkk...ada sms dari firdaus lembu...

"Salam, cik xxxxxx (nama sebenar aku ler tu)...sy Firdaus dari PDF, berkenaan projek lembu tenusu tu, klu cik betul2 berminat, cik bole pos cek atas nama Prestige Dairy Farm (M) Sdn Bhd, atau cik bole bla...bla..bla..."

ah...malas nk chare...ingatkan kuar modal RM5k je sekor...ni blm pape dia dah mintak keuntungan dari kita utk hasil susu lembu utk 8 tahun...kalau mcm ni aku pun bole bisnes...bisnes skrg semua nak untung je dulu...rugi taknak citer...dah macam bisnes MLM...mungkin ni MLM alaf baru kot...cara lama dah tkleh pakai sebab kerajaan dah aware...diaorg guna cara mcm ni pulak...blah la...ni bukan bisnes namanya...ni benedictine order...senang2 je nak dpt duit orang tanpa menanggung risiko...dia sedap2 je dpt keuntungan dulu...kita nak tunggu 8 tahun baru bole dapat untung...abih kalau tgh2 jalan tu ada prob...dia senang je nak cabot...tinggal kita je mcm org bodoh...duit abes...lembu ntah kemana...ntah2 lembu pun takde...semuanya atas paper...bila fikir2 balik...teringat pulak aku kat citer peraduan gores dan menang...bukan gores dan menang sangat pun...ni dia bagi kad kaler hijau mcm lucky draw la...lokasi dia tempat parking Kuantan Parade...takyah la aku ckp kuantan parade tu kat mana ek...takkan kat Ganu pulak...masa aku nak masuk tempat parking je sorang apek ni dah standy nak bagi lucky draw tu...mula2 dia bagi 2 je...pastu bila dia nampak mie kat seat belakang...baru dia bagi lagi satu...pastu aku carilah tempat parking...pastu kekasih aku ni bukak la salah satu kad lucky draw ni...dia tulis situ dpt salah satu dari 8 hadiah utama...hadiah paling rendah berharga RM10k...pastu aku peratikan...tetiba apek yang bagi kad tadi dtg kat keta aku...bila aku tunjuk kad tu...beriya2 dia ckp aku ada chan nak menang salah satu dari 8 hadiah utama...sampai bersembur air liur dia tempias kena cermin keta aku...iskk...hadiah dari tempat pertama sampai ke 4 semuanya keta...camry lah...alties lah...honda city lah...pastu dia ajak pegi opis dia kat semambu...sampai opis dia, boss dia pulak take over citer wayang cina ni...aku perati je form yang dia nak suruh aku sign tu...pastu diorg ni beriya2 suruh bayar kos pengiklanan RM6k kalau aku berjaya dapat salah satu dari hadiah2 yg dia nak bagi tu (ada lagi dlm kad tu mcm envelope yang tak bukak lagi...kena bukak envelope tu depan diorg baru bole tau dpt hadiah apa...tapi kena sediakan kos pengiklanan sebanyak RM6k utk bukak envelope tu)...ada satu hadiah tu tv dgn dapur masak harga dia RM12k total...aku pikir2 blk kalau setakat nak beli dapur masak dgn tv total RM6k rasa mcm tak berbaloi je...kalau dapat camry lain la...last2 aku, kekasih aku dgn mie ambik keputusan utk taknak bukak envelope tu sebab merasakan yang kami bakal kena tipu jap lagi...lagipun banyak sangat fakta bercanggah yang aku nampak masa dengar dia terangkan pasal lucky draw tu...ada keratan akhbar lama tahun 2007 yang dah lusuh yang dia simpan berkenaan lucky draw tu...kata lucky draw,...apa citer pulak kena bayar RM6k utk kos pengiklanan...semuanya tipu...opis dia pun tipu sebab takde amoi cun dan sexy yang keje (kalau kekasih aku baca mesti aku kena piat telinga ni....adehhh)...pastu opis dia kecik je...takde pun nampak hadiah2 tu...pastu aku cakap kat kekasih aku..."takpelah...abg tak pernah begitu bernasib baik dalam hidup ni...bukan senang2 je Tuhan nak bagi abg camry tanpa apa2 usaha...takpe lah kalau kita bukak envelope tadi tu dpt camry...mungkin tu bukan rezeki kita...mungkin Tuhan nak bagi kita rezeki dalam bentuk yang lain pulak"...huhu...takpe...tak rugi pape pun...kalau bukak envelope tu dah terang2 rugi RM6k...tak tau lagi hadiah apa dia nak bagi...adehh...

dah penat dah menaip...dari malam tadi menaip tak siap2...kali ni aku nak berenti la...nak isap rokok...nak dengar lagu...sambil tunggu maghrib...erk..lupa nak kabo...dah ada air dah kuar dari kepala pipe singki aku tadi...dan aku pun dah kencing dan dah mandi...erk...bukan kencing korang tau...chow...


*kpd sygku...nanti kita jumpa ek...kita makan nasik lemak survival...aminnnnn...huhuhu...

9 comments:

Anonymous said...

abg joe..hahaha. berok2 ukm lg comel,hahaha. ty hanye bce 1/4 then scroll down je..haha, pnjang sgt.. wee~~

Joe Black said...

erk...mana aci...ty kena baca sampai abes kalau dah start baca...esok sambung lagi tau lepas exam...hak3...gud luck ty :)

Katak Hijau said...

eleh lawak ar tu.. dia yg nak sgt kasi beruk tu makan kepci.. sian kata dia..tapi sayangnye dia takot nak kasi,kekasih dia ar jadi mangsa.. dasar bencong elo.. hahaha

Katak Hijau said...

erkk lupe nak cakap.. ira yg terer sbb bace sampai abes.. hua3 ;D

Joe Black said...

wakakaka....jgn la mare...ira ni backing kekasih abg lebih2 ni mcm de pape jek...erkk...hua3

erk..tahniah....sebab ira dah baca sampai abes...ira dpt hadiah tido dgn abg 4 hari 3 mlm...wakkakkaak...:))

Katak Hijau said...

erkk abg.. bkn nak backing sgt pn.. sian je kat die.. hehe..

erm tanak ar.. tido ngan abg watpe.. kalo banje makan kepci sambil makan angin kat pantai teruntum ok gak.. bleh kasi makan beruk tu lagi.. hak3~~ ;p

Joe Black said...

jom kita beli kfc pasar pastu kita makan kat pantai teruntum...huhu

Katak Hijau said...

erkkkk.. sok leyh tak?? x pasan lak kumen ni td.. sob3 ;,(

Joe Black said...

haha...da telepas plk...hari ni la ek?hehe...