بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Wednesday, October 20, 2010

Great



erk...bulan ni paling sikit aku post blog agaknya...sebab dari hujung bulan lepas sampai la skrg ni aku bz je...bz menda ek?bz abeskan masa dengan kekasih aku...hak3...ko tak keje ke joe?erk...patutnya keja...dan aku berterima kasih pada semua yang telah dan akan punch cardkan aku selama aku tak keja tu...huhu...give and take beb...mana ada benda free hidup dalam dunia yg serba mencabar ni...hari ni diorg punch cardkan aku...esok lusa aku punch cardkan diorg pulak...harap2 boss aku tak cari aku dah la...lagipun patutnya dia takyah cari aku sebab blm turn aku kena gi laut...lagipun kena tunggu dj balik dari laut dulu...baru aku bole pegi...dan dj blm ada tanda2 nak balik ke darat dalam waktu2 terdekat ni...tadi aku cek chopper flight booking...takde nama dia dalam list...maknanya kalau dia balik pun, paling cepat lusa baru dia bole balik...dan seminggu lepas tu barulah aku pulak naik...tu plan boss aku...aku ikut je...kali ni aku rasa macam tak bole nak protes banyak2 sgt kat boss aku sebab dah 2 bulan lebih aku tak gi laut...tapi masa tak gi laut tu pun...dah 2 course yang aku pegi...semua course yang tough..."tak malu ke bukak buku ni?" kata instructor tu masa aku dan budak2 kat course tu bukak buku utk jawap exam lepas course tu...ahh...nak malu menda...janji lulus...kalau tak lepas tak leh gi laut pulak...adehh...rasa tak larat nak amik course2 ni semua...I'm too old for this...erk...ko jangan nak berangan...ramai lagi org tua dah nak pencen kat offshore tu...ok je diorg amik course ni...erk...diorg tu org lama...dah berpuluh tahun keje offshore...aku ni baru setahun jagung...adehh...malas ar citer pasal laut...sampai masanya nnt kita citer ek?

hari jumaat lepas aku bawak kekasih aku balik kampung...ditemani mie...hak3..."nape xxx tak ajak kawan pompuan dia balik?"...bapak aku tanya mak aku masa aku call mak aku seblm aku blk kg hari tu..."dia takde ramai kawan pompuan...lagipun kawan2 dia semua keje" aku jawap ringkas je dengan harapan mak aku tak tanya aku lagi...pastu aku pulak ckp kat mak aku..."ada sesapa balik kg tak minggu ni?kalau ada yg nak balik...jgn bagi diorg blk dulu...nanti xxx segan nak ikut org balik"..."takde kot sebab semua dah balik minggu lepas"...kata mak aku...huhu...selamat aku...kalau tak mesti kekasih aku debor (slang ganu yg bermaksud berdebar2 jantung dia) ...memang debor sangat pun...tapi aku memang respect dan salute kat kekasih aku ni....dalam debor2 tu dia gagahkan juga semangat utk ikut aku balik kampung...nak jumpa bakal mentua la katakan...hak3...sebelum tu aku selalu bayangkan kat dia yang mak aku tu garang...memilih...banyak tanya macam tukang interview...tapi bila dia dah jumpa mak aku...dia rasa lega sangat2...mak aku tu rupanya tak seperti yang dia sangkakan...wakakaka...sian kekasih aku...memang aku saja citer menda2 macam tu kat dia supaya kalau jadi pape nanti dia dah prepare...lepas dia jumpa dan kenal2 mak aku...dia pulak yang taknak balik...nak dok kampung aku lama2...bukan dia je...mie pun sama...sedak sgt dok bp (sedap sangat duduk kat bp) huhuhu...mula2 plan nak balik hari ahad...last2 extend lagi sehari sebab dua2 mie dgn kekasih aku mcm sebek (sedih) je nak tinggalkan bp...aku tak kisah sangat sebenarnya nak dok bape lama pun...huhu...pastu aku sms boss aku nak mintak emergency leave 2 hari...pastu boss aku bagi pulak...so aku extend la sehari lagi dok kat bp...petang ahad tu ingatkan nak gi muar je...last2 terlajak sampai melaka..."xxx jgn risau...adik beradik abg tu sebenarnya lagi pemalu dari xxx...takyah debor ek?"...aku sedap kan hati kekasih aku sebelum bawak kekasih aku jumpa abg dgn kakak2 aku...kat muar aku ajak kekasih aku dgn mie jumpa abg amin...kat melaka jumpa tati...pastu kat tangkak jumpa tini...ada lagi 4 debaran yang menanti kekasih aku...hehe...nak jumpa bakal abg dan kakak ipar dia...hehe...sayang jgn risau ek...nnt abg ada sekali cover sayang...kalau diorg tanya lebih2 je nanti abg yang akan jawapkan...hak3...jgn risau...cable kuat...hehehe...

erk...signboard nak pegi melaka raya time maghrib

Dataran Pahlawan yang terkenal kat Melaka tu...tak sempat nak singgah...dapat lalu jek...adehh...

hari kedua dok bp aku suruh kekasih aku masak...sebenarnya seminggu sebelum blk kampung tu aku dah plan dah dgn kekasih aku nak suruh dia masak masa kat bp nanti...sebenarnya bukan aku nak dia suruh masak sebab nak tunjuk kat mak aku yang kekasih aku ni pandai masak...sebenarnya aku yang nak rasa masakan yang dia masak...dan aku bukan nak puji la tapi kekasih aku ni memang terer masak...mie pun puji melambung masakan kekasih aku...tambah nasik sampai 4x...wakakaka...hepi je aku tgk mie makan...mak aku dgn bapak aku pun suka...aku tengok kekasih aku ni senyum je manjang...hak3....sayang dah lulus dah...dah bole jadi menantu terakhir mak abg...wakakaka...kekasih aku masak siakap stim lemon, ayam masak lemak cili padi, sayur kobis goreng, ayam goreng berempah...sambal belacan...dan ulam raja...erk...ulam raja tu dia tak buat...ulam raja tu beli je...semua dia masak sorg2...aku tolong tgk je seperti yang aku pernah janjikan dulu dalam blog yang lepas2...hak3...aku rasa bangga sangat kat kekasih aku...hampir semua benda dia boleh buat...paling aku hepi sekali sebab dia bole terima aku dan keluarga aku dan kehidupan di sekitar2 aku...dan paling best lagi bila dia cakap mcm ni..."bulan depan kita dok seminggu ek kat kampung abg...tak puas dok kat bp"...huhu...bestnya kekasih aku ni...masa aku tulis blog ni...dia tengah tido agaknya...biarkan dia tido...nanti dia bangun aku nak ajak dia kuar dgn mie...ronda2 bandar kuantan lagi...dan belum pernah dalam sejarah menantu mak aku yang tido sama2 dgn mak aku walaupun diorg dah jadi menantu...tapi kekasih aku ni dah mencipta sejarah...tido malam dengan bakal mak mentua...belum jadi menantu lagi tu...hahaha...kekasih aku yang hebat....sayang dia sangat2...dan dari raut muka mak aku...aku tau mak aku pun sayang sangat kat dia...walaupun baru 2-3 hari kenal...alhamdulillah...:)

erk...tetiba terasa nak berak...stop jap...nak berak...>>>>>>>>>>>>>>>>>
Draft saved at 10:02 AM

  • Joe Black abg da bawak dia blk kg jumpa mak abg..huhu
    19 hours ago · 
  • Ayu D Hairi Princess erk..huhuh..mak abg ckp pe?
    19 hours ago · 
  • Joe Black mak abg suka dan dah terima dah...huhu
    19 hours ago · 
  • Diana Yusoff tahniaaaahhhh.... dah bau nasi minyak ni
    19 hours ago · 
  • Joe Black huhu...aminnnnn  :D
    nnt abg nak tempak kad kawen kat dna...yg wangi tu ...order kat siam..bole ke?erk

    19 hours ago · 
  • Ayu D Hairi Princess abg: wahh...cpt² la g minang...pastu sediakn kn tiket pegi blik ke kg abg khas utk adik² abg..

    yana: btol kn yang

    19 hours ago · 


erk...ni aku komen2 dgn ayu dan dna kat fb semalam masa aku citer kat diorg aku dah bawak kekasih aku balik kampung aku semlm...benda yang diorg tunggu2 dari aku...diorg nak tgk aku bawak kekasih aku balik kampung...huhu...aku berterima kasih sangat2 kat adik2 aku dan kawan2 aku yang memberi sokongan yang tak berbelah bagi pada perhubungan aku dan kekasih aku...sedih dan complicated sgt sebenarnya kisah cinta aku dgn kekasih aku ni...kalau korang yang alami menda2 ni...mesti korang tak sanggup nak hadapi...tapi kat blog ni aku banyak kisah2 yang hepi2 je...segala dugaan dan kesusahan cuma aku dgn kekasih aku je yang tau...dan aku benar2 bersyukur kehadrat Ilahi kerana telah mengurniakan aku dgn kurniaan yang semacam ni sampai hari ini...aku bersyukur kerana Allah dah berikan aku nikmat yang tak terhingga sampai hari ni tentang hubungan aku dgn kekasih aku...semoga hubungan kami lepas ni akan bergelar suami isteri dan semoga kekal hingga ke akhir hayat kami...aminnnnn...ramai sebenarnya yang tak suka hubungan aku dengan kekasih aku...dan ramai pula yang cuba nak pisahkan kami...macam2 diorg citer kat kekasih aku pasal keburukkan aku...dan kebanyakkan citer2 buruk tu semuanya berbaur fitnah yang tak kunjung selesai...aku tak kacau org...tapi org suka kacau aku...alhamdulillah...kekasih aku ni jenis yang tak suka nak dengar dari mulut org lain...dia lebih suka nak dengar penjelasan dari aku sendiri...dan kebanyakkannya aku dah terangkan lebih dulu kat dia sebelum org citer kat dia tentang aku dalam versi yang dah ditokok tambah...dan sebagai seorang yang tak suka tengok aku gadoh dgn kawan2 aku...kekasih aku ni rahsiakan semua nama2 org yang pernah burukkan aku...yang msg inbox fb dia dan kata aku macam2...dan korang2 yang pernah fitnah aku kat kekasih aku tu aku dah maafkan...dan da aku lupakan...tapi kalau lepas ni aku dapat tau lagi ada benda2 mcm ni...aku tak teragak2 utk ambil tindakan...bak kata omputeh..."you act...I react"...kekasih aku selalu pesan kat aku supaya berhati2 dgn kawan2 yang aku anggap sebagai kawan baik...mula2 aku tak faham sangat nape dia cakap mcm tu...tapi lama2 baru aku dapat tangkap maksud kata2 dia tu...kira korang2  bertuah lah sebab kekasih aku tak bocorkan nama korang kat aku...korang patut berterima kasih kat dia...

"lama lagi ke ko nak keje kat company tu?" ex boss dari company lama aku call tadi..."aku kalau bole sekarang pun nak berenti"...aku jawap mcm tu...ex boss aku call tadi...dia tanya pasal keje aku skrg...dia suruh aku submit cv aku kat dia sebab ada company nak offer keje free lance inspector...sehari diorg bayar RM500...menarik jugak keje tu...keje kejap je tapi masuk banyak...nanti lah aku submit cv kat dia...aku sebenarnya dah malas nak keje makan gaji ni...rasa nak bisnes je...tapi kalau pegi sekali2 mcm tu takpe kot...tgk la nanti...kalau dah dapat baru bole fikir...wat masa sekarang ni...teruskan je hidup aku yang macam ni...sambil ditemani kekasih aku...huhu...thanx sayang...:D

"nape xxx suka dok kg abg?"...aku tanya kekasih aku baru2 ni..."sebab mak abg baik...pastu best dok umah abg"...wakakakaka...baik ke syg?mak abg yang tu la yang selalu belasah abg masa abg kecik2 dulu...masa kecik2 dulu abg nakal...suka belasah sepupu2 abg yang pompuan2 (erk...sepupu aku ramai pompuan) sebab nak jadi bahan ujian aku lepas aku tgk citer jacky chan...lepas belasah diorg...aku pulak la yang kena belasah dgn mak aku...tak cukup cubit...berus lukisan (berus lukisan panjang yang biasanya dibuat dari bulu babi) dia guna utk belasah aku...dan aku pelik jugak tgk kakak2 dan abg2 aku...dah tau tak terer melukis, yang korang beli berus lukisan panjang2 tu wat pe...beli yang pendek2 dah la...last2 aku jugak yang jadi mangsa berus lukisan tu...lepas kakak2 aku dan abg2 aku semua dah sekolah asrama penuh...aku buang semua berus2 lukisan diorg yang panjang2 tu...aku ganti dengan berus2 lukisan yang pendek2 yang dibuat dari buluh tu...made in china...aku rasa tu bulu babi la tapi aku belasah je la sebab tak de pun dia cakap dibuat dari bulu babi...so aku anggap je la benda tu halal...dan dibuat dari bulu ayam atau kambeng...dan lepas2 tu aku dah tak jadi mangsa kekejaman berus lukisan lagi sebab semua berus lukisan tu dah pendek (rumah aku memang takde rotan...jadi sebagai alternatif, mak aku pakai berus lukisan utk belasah aku secara total...yang rajin belasah aku pakai rotan cuma cikgu2 yang pernah mengajar aku je...grrr...mak bapak aku pun tak penah belasah aku pakai rotan...apakah hak2 cikgu2 ni utk belasah aku pakai rotan?aku nak report kat jabatan kebajikan masyarakat atas tuduhan mendera...grrr...) dan mak aku pun dah kurang marah kat aku...mungkin seiring dgn peningkatan usia aku dan mungkin sebab skill kung fu aku dah terlalu maju dan tinggi hingga sepupu2 aku tu semua bukan lagi bahan latihan yang sesuai...dan bahan latihan skill kung fu aku tu terpaksa aku tukar pada pokok2 pisang yang biasanya jadi ujian skill kung fu menggunakan senjata tajam pulak...dan biasanya lepas aku libas pokok2 pisang tu (pakai parang panjang yang memang bapak aku dah wakafkan kat aku utk menggentas rumput sendayan dan pokok2 kecil kat kebun sawet dia)...malam2 nanti bapak aku mesti membebel sebab pokok2 pisang dia tak sempat nak berbuah...yang bestnya bapak aku ni kalau dia marah tangan dia tak berjalan...cuma mulut dia je membebel...tapi bahaya jugak sebenarnya bebelan bapak aku ni...kalau mak aku dengar...mesti berus lukisan tu akan higgap jugak kat badan aku...padahal dia tak tau hujung pangkal citer tu...dan aku terpaksa tahan telinga aku dari dengar bebelan dia hinggakan kekasih aku kata telinga aku tebal...sebab tu degil...erk...sayang...telinga abg tebal sebab dah lali dgn bebelan bapak abg masa abg kecik2 dulu...erk...dan pengalaman2 ni lah yang abg buat kesimpulan bahawa mak abg adalah seorang yang garang masa mudanya dulu...hua3...

erk...lupa nak cakap...first day sampai je mie dah kena dengar tazkirah dari bapak aku...bapak aku ajar dia supaya amalkan membaca "Ya Wahab" sebanyak 3000x lepas setiap kali sembahyang...kalau tak dapat 3000x...300x pun tkpe lah...kalau ko tak larat 300x...ko baca 3x je la mie...erk...yang ni aku yang tambah...ko jangan ikut aku pulak...ko ikut tazkirah bapak aku tu je la ek...erk kat bawah ni aku copy paste dari blog Ilmu indo mana ntah...dia citer pasal kelebihan mengamalkan zikir Ya Wahab:

Dzikir Ya Wahab..kunci pembuka rizki

Dzikir ini aku dapat tepatnya pd bulan desember 2007 sebelum bulan muharam 1429 h.saya dapat ilham dari karomatulah almukarom syech Qur'atul ain untuk melaksanakan dzikir ini di puncak gunung sumbing magelang 10 muharam dgn tujuan memperkuat haqqul yakin kpd allah Swt.caranya mendawamkannya : lakukan pd malam kelahiran,waktu tepat jam 12 malam sebelum melaksanakan sebaiknya tawasul dulu dilanjutkan shalat hajat 2 rakaat.rakaat 1 membaca stl fatihah membaca ayat kursi 133x, rakaat 2 membaca al ikhlas.Rakaat 2 membaca al ikhlas 133x dilanjutkan Dzikir "Ya Wahab" sampai waktu subuh.pengalaman saya di gunung sumbing bertemu dgn ki ageng selo.fungsi dari shalat hajat tadi membuka babur rizki dan dzikir Ya wahab meminta rizki yg halal barokah mubarokah kpd allah Swt.semoga bermanfaat.adapun doanya nanti saya lanjut atau email aja..wasalam.


letih dah...len kali aku post lagi la...rasa nak stop kat sini...nak sambung tido...jap lagi nak kuar dgn kekasih aku lagi...hua3...

*syg...luv u so much...muahhhhhxxx...:))

6 comments:

Marky Jaha said...

sanad zikir yg kat bwah tu best...ayah ko dah bg mie..ko bile nak bg aku?..warongko manjing curigo....=]]

Joe Black said...

erk...aku pun tk abes belajor camana nk ajor ko...hehe...ko ikut je aku blk kg ...nnt bole belajor dgn bapak aku...kakaka...:))

Marky Jaha said...

cm best jek...jom3..hehehe

Joe Black said...

huhu...memang best...tapi ko kena ikut turn...ada 2 org lagi follower tetap aku yang dah sign kontrek seumur hidup nak ikut aku blk kg...hua3...

Marky Jaha said...

ooo ye ke.sape lg 2?adik2 ko yg pondan tu ke?wakakak..kirenye mmg xde harapan la nak mnghadap ayahanda ko...xpe la...aku try tempat len plak...=]]

Joe Black said...

hehe...bukan adik2 aku...follower aku yg sama tu ler yg ikut aku hari tu...wakakka...tkpe...nnt kalau ada masa aku ajak ko...ko jgn sebek dulu...hua3...:))