بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, October 11, 2010

Bumi Menangis

Dah 10/10/10...masuk ni baru 2 entry utk bulan 10 menandakan bahawa aku amat bz utk mengupdate blog aku walaupun aku tak berapa bz utk edit blog ni supaya nampak lebih mantaf (mantap) dan keren (ikut slang org indo)..."keren tu apa abg?" tanya kekasih aku baru2 ni...erk...keren tu maknanya cool la syg kalau translate dlm base omputeh...kalau translate dalam base jawa maknanya kren la kot...kren yg aku selalu inspect masa kat laut tu ..adehh...skip2...rasa longgar kepala lutut aku bila teringatkan kren dan laut...sejak bulan posa hari tu sampai la hari ni aku belom pegi laut lagi...cuma pegi course je...esok pun ada lagi satu course selama 3 hari...sekali lagi aku terpaksa melalu 3 hari yang panjang dan ngantuk...course tu nama dia permit to work course...kalau kat offshore...setiap keje yang kita nak buat kena apply permit dulu supaya semua org aware dgn keje yang akan kita lakukan utk hari tu dan supaya keje kita tak clash dgn keje org lain...erk...dah 7.09 pm...nak mandi...semayang jap...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>.

Draft saved at 7:09 PM
ok...sambung blk...skrg pkl 8.31 pm...aku baru lepas call kekasih aku...rindu sgt rasanya walaupun baru je petang tadi aku hantar dia balik...erk...skip2...ni sementara tunggu dia free balik...aku sambung entry ni...dj gi laut suboh2 pagi tadi...mlm tadi aku baru dpt cek flight booking dia...masa dia call aku maghrib semalam, aku otw gi air hitam...dgn mie dan kekasih aku...hak3...bukan main lagi mie kutuk aku dgn kekasih aku kat blog dia pasal trip gi air hitam semalam...takpe2...huhu...semalam gi air hitam sebab kan dulu aku dah janji nak bawak kekasih aku gi sana setelah sekian lama aku plan...last2 tercapai jugak hasrat nak bawak dia gi sana...pastu aku plan nak bawak sekali kekasih aku jumpa bakal mak mentua dia...erk...tapi macam dah lewat je nak balik umah mak aku tu...so last2 tak jadi la bawak kekasih aku dgn mie gi umah aku kat kg tu...tapi kitaorg gi jugaklah bp sebab dah dekat sgt air hitam dgn bp tu...makan2 kat bp mall...pas makan dalam kul 10 lbh tu bertolak balik ke kuantan...otw blk tu ada citer antu skit tapi aku malas la nak citer kat sini...kalau korang nak tau citer antu tu...korang gi la kat blog mie...dia dah citer kat situ...huhu...best jugak trip semalam...dah lama tak jalan jauh2 sejak gi kl ramai2 hari tu...dan pastinya trip2 lain akan menyusul selepas ni...minggu depan kot aku bawak kekasih aku blk kg aku...tadi pun aku dah bagi tau kat mak aku...dan...selamat aku tak bawak kekasih aku balik umah aku semlm...kakak aku yg sulong dgn abg aku yg no 4 ada kat kg rupanya...huhu...kalau aku bawak kekasih aku balik semlm...mesti tambah berdebar jantung dia...mcm masa dia ternampak antu...hak3...ada hikmahNya aku tak bawak dia balik semlm...hehe...
"xxx nak marah ni!"...kata kekasih aku tadi masa aku call dia..."nape syg?"..."dah berpuluh bijik xxx mkn candy tu...tinggal skit je lagi...baru perasan expired date dia 30 Sept 2010...iskk"...wakakaaka...sian kekasih aku...dia mkn candy yg dah expired...aku pun tak pasan sgt sebab masa beli candy tu kat air hitam tu malam...lagipun aku yang rasmikan mkn candy tu...dan rasa dia tak sedap sgt mcm candy yg sedap yg aku pernah makan...kurang lemak...mungkin kurang santan kot...erk...nak tergelak je aku dengar dia marah2 mcm tu...hehhe..."nanti kalau abg blk kg...abg singgah air hitam lagi ek...belikan xxx candy tu lagi...tapi kali ni tgk dia punya expired date dulu"....wakakaka...kata kekasih aku...pastu aku cakap " erk...bukan kita ke yang nak pegi air hitam lagi minggu depan?"..."owh...kita ek?ok2...minggu depan kita pegi lagi ek"...haha...kekasih aku tu sebenarnya tak puas lagi shopping kat air hitam tu...tadi dia tak puas hati sebab tak beli banyak2 tedi bear yg dia suka tu...huhu...penuh keta aku dgn tedi bear semalam...dia pun sampai duduk dikelilingi tedi bear yg empuk dan besar...semalam pegi mcm tak plan sangat...dah kul 3 lebih tetiba je terpacul idea nak gi air hitam tu...takpe...pasni kita plan cantik2 ek sayang...huhu...erk...lupa nak kabo...candy tu dia mcm gula2...dibuat dari isi kelapa pastu dia masak dgn gula...pastu diorg keringkan...kata kekasih aku...dia org masak mcm nak buat inti roti kelapa tu...pastu diorg campur kaler2 yang buat org tertarik utk makan...dan korang jangan tanya aku apa nama dia dalam base melayu sebab memang dari aku kecik diorg panggil menda tu candy...sedap rasa dia lemak2 manis...tak sama dgn gula2 biasa yang ada kat pasaran ni...dan kekasih aku ni suka banget mkn candy ni...susah nak cari candy ni...kat tempat lain aku macam tak penah nampak pulak...cuma kat johor je ada kot setakat yang aku tau...tu pun tak semua tempat bole jumpa candy tu...erk...aku try surf kat tenet pic candy tu...sekali aku terjumpa blog bohsia india mana ntah ajar resepi dan cara2 nak buat candy tu...dan aku rasa candy tu makanan india kot sebab dia kata dia buat candy tu utk sembahyang...ahh...lantaklah dia nak buat apa pun...janji rasa dia sedap...antara ramuan dia tu ialah kelapa, planta, susu F&N (susu brand lain tak bole kot sebab dia siap tulis kat blog dia susu F&N...korang jangan gatal2 nak tukar dgn susu lembu segar terbaik dari ladang ataupun susu ibu sebab nanti rasa dia jadi lain kot...erkk) dan gula...erk...aku macam tak dapat nak tunjuk kat korang pic dia sebab puas aku carik kat google...takde pic candy ni...pic kueh ketayap ada la...erk...

yang sebenar2nya...aku dah 4 hari termasuk hari ni aku berada kat kuantan...mengabeskan masa2 aku dgn kekasih aku...dgn mie dan pise...erk...dgn kekasih aku je yang paling banyak...mie kurang skit...dan pise lagi kurang dari mie...mesti lepas ni pise cakap sebab aku suka mie...atau mie suka aku...adehh...skip2...pastu masa aku kat kuantan ni aku lepak2 kat taman kerang...first time aku lepak sana...sian org kuantan tak reti makan kerang...kerang kat depan toilet (toilet terbersih satu ketika dulu pernah masuk dalam metro kata kekasih aku...erk) tu sampai dah besar...lebih besar dari saiz wakaf (kat ganu ni wakaf tu ialah tempat lepak macam pondok tunggu bas tapi dia buat lantai yang kita bole duduk2 dan baring2 dan lepak2 dan biasanya orang2 tua yang lepak kat wakaf2 ni) kat tepi kubor kat kg limbong (kg angkat aku)...tapi diorg tak ambik utk masak...last2 bila dah besar sangat tu la diorg letak kerang tu kat hujung corner padang MPK tu...ada sekor je...mungkin tu la kerang paling besar didunia aku pernah tengok...kat bawah ni aku sempat amik pic kerang tu...korang tgk la sendiri dengan mata kepala korang...aku nak la jugak share dgn korang salah satu salah satu benda ajaib dalam dunia yg terdapat di kuantan ni...tu tak termasuk lagi bapok2 kat belakang terminal bas kuantan yang sexy2 yang bole menggugat keimanan sesetengah dari kita2 ni (erk...aku tak rasa pape pun bila tgk pondan2 tu semua...korang jgn fikir bukan2 pulak ek)...dan aku difahamkan bukan kat belakang terminal bas kuantan je tempat lepak diorg...kat belakang hotel kosmo pun ada jugak...tapi aku tak berkesempatan utk melihat aksi2 mereka waktu tu...mungkin dilain episod kot...tapi tak leh nak ajak kekasih aku tengok sama sebab bapok2 ni cepat2 palingkan muka diorg dari keta aku bila diorg ternampak kekasih aku kat dalam keta aku...tak tau kenapa...erk...aku rasa kekasih aku ada jawapan dia kot...mungkin sebab bapok2 tu masih teringat kisah ngeri kena baling dgn air batu dari tingkat 2 hingga menyebabkan salah sorg bapok yang paling tua tu koma 3 hari 2 malam....ntah la...ni semua mungkin kabar angin yang kita bole bagi perhatian dan memerlukan penjelasan yang lbh lanjut dari kekasih aku...erk...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ni la  rupa kerang gergasi tu...diaorg siap buat pagar kat keliling dia...tanak bagi dia lari kat sungai pahang...erkk...
ni tangga nak pegi toilet paling bersih didunia satu ketika dulu kat tmn kerang tu...asal la aku tak snap pic toilet tu ek?
 erk...tajuk blog ni nape "Bumi Menangis"?huhu....semlm masa otw gi air hitam tu...kekasih aku tunjukkan kawasan tanah hutan yang dah diterokai dan dirogoli oleh jentera2 utk dibangunkan atau utk ditanam sesuatu...secara sepontan je dia sebut bumi menangis bila diterokai macam tu...dan tetiba pulak aku dpt idea...aku nak suruh buat blog yang bertajuk bumi menangis...ada 5 org yang aku jemput utk buat blog tajuk ni...dan date line dia patutnya malam ni...huhu...kekasih aku dah buat tapi dia tak leh nak post sebab tenet dia ada prob...pise dgn mie tak tau la dah buat ke blm...dan zaty mana ntah senyap je...aku dah send sms kat dia semlm tapi dia tak reply...da tukar no hp kot...dan aku rasa aku macam tak berapa reti nak citer pasal bumi menangis yang berkaitan dgn pencerobohan tanah2 hutan ni kat dalam blog...tapi aku rasa kira ok kot aku citer mcm ni...asalkan ada perkataan bumi menangis tu...erkk...kekasih aku mesti tak puas ati kalau aku wat blog mcm ni pasal bumi menangis ni...erk....sorry ek syg...huhu...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

erk...aku rasa macam nak stop kat sini je...nak call kekasih aku jap sebelum aku tido...aku mcm dah tak sempat nak post panjang2 sejak akhir2 ni...takpelah...len kali aku free nnt aku tulis la lagi ek...chow...

*kpd syg ku...abg rindu syg sgt2...uwaaaaaaaaaaaa...:'((

3 comments:

Mie Fisher said...

erkkk... wakaka..huhuhh...aku gelak je la...

Katak Hijau said...

poyo.. ahahaha

Joe Black said...

wakakaka...tu dia komen dari pembaca2 yg tk bape berpuas hati....hua3...