بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Friday, September 3, 2010

Wajah Rahsia Hati

UTM puncak letaknya

"abg ckp apa tu?tak paham...abg ckp iban ke?"...kekasih aku reply sms aku lepas dia kejutkan aku utk bangun sahur pagi tadi...erk...asal tak  paham pulak...bukan ke aku gunakan bahasa standard sms aku...pastu aku cek balik sent item kat hp aku...patut la dia tak paham...aku sendiri pun tak paham sbb aku sms mcm ni..."ok syg...skt tekak lagi tak?ape? Tmpa sanbal e tu"...huhu...aku sms masa tengah mamai2 bgn tido nak sahur tadi...aku sedar aku nak taip apa sebenarnya masa tu tapi jari jemari aku tekan ikut kehendak diorg je tanpa mengikut rentak fikiran aku...kalau kekasih aku guling2 gelak masa baca sms aku...aku lagi la...dia siap post kat status fb lagi masa sahur tu...tapi aku control macho je masa tu...wat2 mcm takde pape...kalau dia tgk muka aku masa tu mesti dia tau camana perasaan aku menahan gelak...hehe...tira siap komen mcm ni kat status kekasih aku tu:

Atirah Skezo Mindfreak iskkk...apa la yg bdk 2org ni ckp.x pahm den...

6 hours ago · 

tira tak yah faham ek...biar abg dgn dia je yg faham...huhu...

erk...ni entry pertama (tak pertama sangat pun sebab malam tadi aku ada post dua entry...tapi tu aku copy paste dari blog zaty...thnx ty) utk bulan ni...dah bape hari ntah aku tak post apa2...aku tgk blog zaty dah belambak post baru...takpe2...dia memang rajin tulis blog...tiap2 hari tulis blog...satu hari paling kurang purata 3 blog...kot...tapi suasana persekitaran dia memang memungkinkan dia utk tulis blog yang banyak...kehidupan remaja kat universiti paling best sekali aku rasa...penuh suka dan duka...macam citer Ali Setan tu...pastu aku teringat pulak lirik lagu Wajah Rahsia Hati ~ Ogy (tapi aku lebih suka versi Sheila Majid lagi dari Ogy nyanyi...mungkin sebab aku suka suara Sheila Majid kot)...semuanya berkisar tentang kehidupan remaja, study dan cinta...dan mungkin zaty dan student2 lain pun tak terlepas dari melalui saat2 yang mcm tu...semua tindakan terbatas...persekitarannya semuanya adalah tentang pelajaran...dan cinta...kot...hahaha...erk...post kali ni tajuk zaty ke?erk...lom ada tajuk lagi...nanti aku fikirkan...dan tetiba je aku teringat zaman2 muda remaja yang aku abeskan masa aku study kat UTM dgn member2 dan adik2 angkat aku...adik2 angkat kira yang first generation kot...yang semuanya dah beranak pinak sekarang ni...kat atas ni pic UTM Skudai di ambil dari atas bukit Balai Cerap...caption "UTM puncak letaknya" tu sebenarnya lirik lagu UTM yg kitaorg kena hafal masa minggu haluan siswa...masa mula2 menjejakkan kaki ke sana...tanya lah sesapa pun ex-UTM...mesti diorg pun masih hafal lagu tu...huhuhu...rasa mcm baru je tinggalkan semua tu...baru tak baru pun dah 13 tahun...hurmmm...

tapi best jugak entry yang aku copy dari zaty tu...yang paling best tajuk dia "Orang Yang Menyintai Kamu'...aku modified tajuk dia...semua yg tertulis kat entry tu memang apa yang aku rasa kan dari kekasih aku...dan ada jugak yang aku buat kat dia...tapi aku rasa aku dgn kekasih aku dah lama buat benda2 tu semua baru aku jumpa statement2 yang mcm tu...dan maknanya apa yang aku dan kekasih aku buat tu kira betul la sebab selaras dgn statement tu...hahaha...selok...

nape tetiba aku rajin je nak tulis blog?sebab aku nak abeskan lagi 4 jam lebih masa aku sementara nak tunggu waktu berbuka...huhu...kalau aku dok saja sambil reply komen2 tu mesti aku bosan...dan nanti aku akan rasa masa yg berlalu adalah terlalu perlahan...sama perlahannya mcm boss aku nak amik keputusan utk approve cuti aku...erk...sebut pasal cuti...aku start cuti 7hb sampai 18hb Sept...aku rasa sekurang2nya ada 7 org yg tanya aku start cuti bila...dan baru semalam cuti aku di approve oleh boss aku masa aku cek email...dan minggu depan aku ada 2 hari lagi utk diabeskan sebelum aku bercuti panjang dan aku rasa aku perlukan lagi 2 hari khidmat matu...yer...aku start cuti 7hb tapi tak tau lg blk kg bila...huhu...rasa mcm nak blk 7hb tu jugak...pertamanya sebab aku nak shopping baju melayu kat kg...keduanya aku nak tolong2 mak aku prepare nak raya...takde menda sangat nak prepare raya kot sebab mak aku wat ketupat esok...sob3...terpaksa mkn beger je la raya kali ni..."abg jgn makan beger lagi tau pasni"...erkk....camana tetiba je aku rasa mcm terdengar2 suara kekasih aku ni...huhu...terer kekasih aku ni...dia mcm ada sixth sense pulak...padahal dia tengah jemur baju time ni...erkk...

aku punya blog skrg dah best...selalu aku setting sapa komen blog aku nnt aku nak kena approve dulu...tapi skrg aku dah tak wat mcm tu...sapa komen je dia terus kuar kat post aku tu...so memang takde tapis2 la komen diorg tu...nasib la kalau ada org nak kutuk ke apa...terpaksa aku telan je...dan bila aku wat mcm tu...aku dah tak tau sapa yang komen dan komen kat post mana dan bila pulak diaorg komen sbb ...dah la aku ni jenis malas skit nak click "comments" kat dashboard tu...so semlm aku dah add lagi satu gadget...recent comments...dgn cara ni aku  bole review komen2 yg baru aku terima tanpa click button comments...biasanya zaty dgn kiss yang rajin komen post aku...huhu..thanx ty n kiss...nnt komen banyak2 ek...;)



BUZZ!!!
Joe Black: erkk
Joe Black: ni sapa ni
atirah hatesuperman: berangan ke apa ni
Joe Black: abg tgh tulis blog
atirah hatesuperman: owh...
atirah hatesuperman: ada entry baru
Joe Black: haa
atirah hatesuperman: dh siap lom
Joe Black: br start
atirah hatesuperman: laaa...lmbtnyer
Joe Black: erk
Joe Black: lg 3 jam siap
atirah hatesuperman: makk aihhhh
atirah hatesuperman: lamanya tunggu
Joe Black: sabar
Joe Black: nak dkt buka baru siap
atirah hatesuperman: yer arrr..huhuhuhuhu
atirah hatesuperman: slamat menaip
Joe Black: nnt da siap abg bgtau

erk....tira pm aku tadi...dia tanya aku wat pe sbb aku tak reply sgt ym dia tadi kot...abg tengah tulis blog la tira...abg dah modified blog abg malam tadi...kul 3 am mlm td baru tido sebab repair menda2 tu...tu yang mamai tu reply bukan2 kat kekasih abg...abg nak kasi blog abg lagi best dari blog zaty dgn ayu punya...hahaha...biar takde kualiti sgt pun entry2 tu...asalkan appearance dia gempak...dgn background hitam yang suram dan muram...huhuhu...ganaz gitu...ala2 black metal...euwwww (ikut mcm pise selalu komen kat fb)...

adehh...dah nak dekat2 hujung posa ni rasa letih yg teramat sangat...berbeza pulak dgn kekasih aku tu...makin puasa makin rajin dia wat keje...mungkin sebab aku dah hilang 4 kg kot sejak posa hr tu...tu yg asik tak larat je...erk...semalam aku gi medical check up utk renew aku punya offshore safety passport...pastu masa medical chek up tu la diorg ukur tinggi dan berat aku...selalu 83 kg...semlm tinggal 79 kg je...kalau lagi 2 bulan aku posa...mesti bole turun sampai 12 kg kot...erk...kalau mcm tu dah boleh dapat berat badan ideal tu...erk...tak yah nak ideal2...nnt dah slim payah pulak...nnt makin ramai awek minat...erk...pasan...hahaha...kalau kekasih aku baca ni mesti dia marah...huhu...tak lah sayang...abg gurau je...ngeee...sayang jgn risau ek...abg tak benarkan sesapa pun singgah walau sekejap pun kat dalam hati abg ni kecuali sayang...ngeeee...erk....sebut pasal letih dan lemah td...aku teringat pulak kelebihan kalau amalkan baca surah Al Fatihah 41x selepas solat sunat qabliyah Suboh:

Supaya bahagia dan selamat 

Khasiat surah Al-Fatihah lagi, jika anda baca sebanyak 41 kali setelah solat sunat qabliyah Subuh (sebelum solat fardhu Subuh) secara terus menerus, maka jika anda ingin pangkat keduniaan, Insya-Allah dapat berhasil, jika fakir dapat kaya, jika punya hutang dapat membayar, jika sakit dapat sembuh, jika lemah menjadi kuat, jika merantau dapat mulia dan ditakuti musuh, dicintai semua orang baik lelaki ataupun wanita, semua ucapannya dipercayai masyarakat dan diselamatkan dari segala bencana

erk...dicintai semua org baik lelaki ataupun wanita?erkk...bahaya ni...kalau para bapuk dgn gay baca mesti diaorg suka ni...erk...skip2...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

lagi 6 hari je nak raya...erk...tak2...lagi 6 hari je posa...pastu nak raya dah...iskk...aku macam tak ready je nak raya...yang aku ready cuma nak makan disiang hari je kalau raya tu...lebih cepat raya maknanya lebih cepat la aku kena gi safety course tu...kena menyelam lagi...course tu 21hb sept...iskk..."kalau awak bole tahan nafas selama 16 second, awak bole lepas helicopter underwater escape test tu"...kata instructor tu masa sebelum menyelam tu...erk...semlm aku dah test...aku bole tahan nafas selama 30 second...paling lama 35 second...bole lepas la kot...walaupun isap rokok tapi aku rasa paru2 aku masih bole tahan lagi...huahuahua...lagipun 3 tahun lepas ok je masa first time aku amik course tu...harap2 yg kali ni pun ok jugak la...aminnn...

"nnt xxx tolong makcik masak...makcik masak rendang kot hari ni"...sms dari kekasih aku masa aku tanya dia buka posa apa hari ni...erk...sedapnya rendang...aku rasa mcm takde jual je rendang kat pasar ramadhan kat tempat aku tu...paling banyak orang jual murtabak je...dgn ayam percik...erk...nasik lemak pun takde...sejak posa hari tu aku blm makan nasik lemak lagi...mungkin tu kot penyebab berat badan aku berkurang...sebab lemak2 yang hilang tidak diganti semula...tapi aku makan nasik dagang...tapi bape kali je...nyum2 nasik dagang makan dgn ayam sambal...uhuhu...mesti orang ganu pelik je tapi memang aku selalu makan mcm tu...dulu kalau sarapan pagi...aku selalu mintak sambal tumis utk makan dengan nasik dagang...makcik kat kedai tu mula2 pelik tgk aku makan mcm tu tapi sebab aku dah selalu sangat mintak mcm tu...makcik tu dah tak pelik dah...korang try la mkn nasik dagang dengan sambal tumis utk nasik lemak...dappp...nyum2...

tak bole jadik!!!..nanti buka nak cari kopi ais mamak yang rasa kopi dia melekat kat tekak...pahit2 manis dan sejuk...nyum2...iskk...kalau time posa ni asik citer makan je...posa tak seberapa...banyak tido je aku rasa dari berjaga...tapi tadi aku bangun awal kot...seawal kul 10.59 am aku terjaga...boss lama aku call...tanya pasal interval lifting system menda ntah...aku tgh tido dia call...aku pun degan selamba cakap tak pasti...padahal aku malas nak ingat balik...kang tak pasal2 kuar lagi bahasa iban aku kang...nnt kekasih aku mesti suka bila aku dah start ckp iban...huhu...iskk...kenapa seawal kul 10.59 am?diorg tak tau ke ganu cuti time2 mcm ni...tak yah la nak call2...email kan bole...nnt hari ahad aku reply la...grrr!!!....dia tak tau ke kalau time2 mcm tu adalah time2 tido aku...ingat senang ke aku nak dapat tido yang cukup sejak akhir2 ni...erk...yer ke? jolo...

aku rasa mcm banyak benda je nak citer...tp lepas di edit oleh kepala otak aku...mcm banyak benda pulak aku rasa tak yah citer termasuk la citer pasal spray air tu...erk...citer spray air tu cuma aku dgn kekasih aku je yg tau...dan awek yang jaga counter masa aku nak bayar harga spray tu..."nak wat menda spray ni?" tanya awek tu..."rahsia"...jawap aku pendek sambil tertahan2 nak gelak sbb aku mcm dapat rasakan je awek tu nak tanya soalan tu masa dia tgk aku bawak spray air tu dan ternyata sangkaan aku tak meleset...dan aku rasa aku tanak menambah tekanan zaty dgn membaca blog aku yang panjang2 ni...aku rasa adalah lebih baiknya aku stop skrg...selamat berbuka ;)


*syg...luv u so much...muahhh... ;)




2 comments:

Anonymous said...

welcome abg joe..
lupe nak kira byk mne nama 'zaty' ade kat ats. hak3.. pose tggal 6 hari je kan lg.. sedih =(
papepon, selamat beribadat ! =)

Joe Black said...

hahaha...abg pun lupa...selamat beribadat ty :)