بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, September 13, 2010

Satu Hari Di Hari Raya

Selamat Hari Raya Aidilfitri 
Minal Aidil Wal Faizin 
Maaf Zahir Batin 
1431 Hijrah

Rasanya masih agak belum terlambat utk aku mengucapkan ucapan kat atas tu walaupun setelah 4 hari kita menyambut hari raya yang ditunggu2 oleh kalau tak semua pun mungkin sebahagian dari kita2...mula2 aku plan nak tulis blog ni masa malam raya tu...tapi suasana dan mood aku semacam tak mengizinkan utk aku tulis blog ni...dan setelah di drag selama 4 hari...barulah aku ada kesempatan utk tulis blog ni...banyak sgt faktor yg menyumbang kepada mood aku ni..."abg letak la tajuk satu hari di hari raya'...kata kekasih aku...oh ok2 syg...sempena hari raya ni dan sempena special request dari syg...abg guna tajuk ni utk post kali ni...muahhh!!...hehehe...

burppppp....alhamdulillah....tadi sebenarnya aku stop kejap sbb bapak aku panggil makan...asam pedas kepala ikan merah...nyum2..."jom makan dulu syg"...aku sms kekasih aku nak ajak dia makan..."abg mkn la dulu ek...xxx nak semayang jap"...kekasih aku reply sms aku...sian dia lom makan...sedara mara dia dtg umah dia tu...tu yang dia bz skit...sian dia...tengah selsema dari semlm...tak jadi dia nak blk kg dia sebab tak sihat...takpelah syg...sabar je la ek...nanti jgn lupa mkn ubat ek...abg syg xxx...erkk...sorry2...terover pulak kat sini...ngeeee...

sambung yg tadi...faktor yang menyumbang mood aku nak tulis blog ni...masa malam raya tu aku borak dgn kekasih aku sampai kul 2 lbh pagi...pastu takkan aku nak tulis blog time2 mcm tu...lagipun kan esok nak raya...so mood raya tu mengatasi segalanya...lagipun...err...lagipun apa ek...lagipun...haa...pagi raya tu aku kena bangun awal...seawal kul 5.30 pagi...masa malam raya tu cuma ada family kakak aku yg no 2 dgn abg aku yg no 5...so tak ramai org sangat masa tu...pas mandi tu aku ingat diorg dah abes semayang suboh...rupa2nya diorg tunggu aku abes mandi baru nak semayang suboh...adehh...takleh nak skipp...dan seperti tahun2 sebelumnya...aku mesti jadi org yang last sekali masuk saf...erk...pas semayang tu biasa lah...acara bermaaf2an...erk...seb bek tak ramai sgt org hr tu...sebab ramai yg beraya rumah mentua diorg...so takde la nak sibuk2 aku nak kena potong que...tapi potong jugak la skit sbb abg aku yg no 5 tu tgh sibuk cari anak dia main kat mana ntah masa org lain sibuk bermaaf2an...dan takde sangat adegan2 nages2 pagi2 buta tu...tapi ada jugak lah...adehh...

erkk....kekasih aku buat apa pulak masa tu? "xxx baru bangun"...sms dari kekasih aku pukul 7 pagi...hahaha...rupanya lepas semayang suboh tu dia tido balik...ngantuk sgt kot sebab tido lambat mlm tadi...erkk...malam tadi dia wat pe tido lambat?oooo...bergayut dgn aku....skip2..."jap ek abg...nak mandi jap"...haaa....gi la mandi dulu...abg pun nak kena gi umah nenek sedara abg yg kat depan umah tu...uwaaaa...letih...biasanya time2 mcm tu kan aku tengah tido dgn kekasih aku...erk...mcm salah je ayat aku tu...erk...mcm ni ayat sebenar dia...biasanya time2 mcm tu adalah time tido aku dgn kekasih aku masa bulan posa tu...tido lepas suboh...haa...tu baru betul...huhuhu...bukan tido sama2 tau!!!...time tido je sama...tapi tempat tido lain2...dia kat umah dia...aku kat umah aku ler...sambung balik citer tadi...tu yang letih tu sebab setelah hampir setiap hari aku praktikkan tido lepas suboh...nnt badan kita dah jadi biasa untuk mintak tido time2 macam tu...tapi aku gagahkan jugak kelopak mata aku untuk meneruskan raya pertama pada hari itu...

"aku dengar bulan 12 ni ko nak bertunang?"...erkk...pandai sangat pakcik aku ni...mana ntah dia dengar kabar angin ni...aku rasa aku takde la hantar citer2 sensasi tu kat buletin utama...seolah2 macam satu kampung semua dah dapat citer bertunang tu...adik beradik aku lagi teruk..."bulan 12 ni kira jadi je la"...kata diorg....erk...mana sempat la pakcik2...makcik2...adik2 beradik aku semua...kursus kawen pun aku lom pegi....HIV test lagi...pastu nanti nak register nikah ambik masa lagi sebulan lebih...pastu mak aku pulak tak free sampai hujung bulan Nov...dia kena jaga cucu dia sbb kakak dgn abg aku nak naik haji..."ko kalau takde kursus kawen...kursus HUET (helicopter undersea escape training) pun bole pakai kot kalau nak kawen?"...dj sms aku masa citer pasal kawen2 tu sehari seblm raya hari tu...banyak la ko punya HUET course...iskk...21hb ni HUET course...erk...malasnyaaaaaaa.... (T_T)

erk...bukan nak citer pasal suasana raya kat kg aku sangat pun...aku sebenarnya nak citer pasal mancing...haah...mancing di satu hari raya...pukul 3 ptg aku dah terpacak kat kolam mancing bagan...bagan ni lbh krg 15 min je dari umah aku...aku pegi dgn abg aku...dan macam biasa la...takde ikan kat kolam tu sebab sekor pun aku tak dapat...aku duduk dah sejam masa tu...sekali tarik pun tak de...ada apek tu baru je dtg...tak sampai 10 min dia campak umpan...terus kena sambar...naik sekor siakap...bengang betol..."sabar la abg...kalau abg merungut berbakul2 mengutuk menyumpah seranah apek tu sebenarnya abg marah Tuhan"...erk...aku teringat blk kata2 kekasih aku masa malam lepas aku mancing siang nya tu...masa tu aku tengah mengadu kat dia pasal apek2 yg dtg lambat dari aku tp dpt ikan dulu...grrr!!!

aku tak puas ati...memang diorg pakai teknik casting...sebab tu diorg bole dpt banyak dan cepat...kalau setakat mancing macam mancing laut tu memang mcm menunggu yang bulat datang bergolek yang pipih datang melayang je la maknanya...raya kedua aku return lagi...dengan pakcik dan abg ipar aku...pakai teknik casting pulak...mcm apek2 tu buat...punyalah bersemangat...dari pagi lagi aku dah tercongok kat kedai pancing tu cari mata kail yang macam apek2 tu pakai...sampai2 je kolam tu aku terus baling...satu kolam aku tawaf...sekor pun tak naik...perh...menyirap2 darah muda aku bergolak dalam badan aku dgn disempurnakan lagi oleh terik matahari hari raya kedua...darah dalam badan aku mendidih...malas nak citer lagi pasal perasaan aku...aku tukar style semlm...campak umpan...duduk kat tempat redup...minum air reverse osmosis seteguk...bakar rokok...isap asap rokok tu dalam2...sambil buat2 mcm takde menda yang berlaku...dan sampai abes waktu memancing selama hampir 3 jam...kami pulang dgn tangan kosong lagi utk kesekian kalinya...dan kepedihan hati kami ditambah dgn suara bapak aku yang membebel sebab lambat semayang maghrib walaupun aku dah terangkan kat dia kira ok la aku blk awal dari masa yang sepatutnya sebab nak semayang maghrib...bkn aku nak semayang lambat2...bajet dah betul dah tapi masa tu jem sebab keta banyak org blk beraya...so kat situ la silap dia...lagipun bukan aku tak semayang langsung pun...dgn pakcik2 aku kena melebey (membebel dalam base ganu)...huhuhu...moral of the story to my uncle ~ takyah mancing kat situ lagi...pasni kita mancing kat sg ayam je...kat bawah ni ada pic masa kat kolam tu...

suasana mendung pada hari raya pertama sengaja mewakili hati aku yang jugak mendung sebab tak dapat ikan....grrr!!!

sebahagian dari apek2 yang berjaya menambahkan luka dihati aku pada hari raya pertama

suasana kolam pada hari raya kedua...cuaca elok yang tak menjanjikan apa2

"pening pale ramai2 gini"...sms dari kekasih aku...ramai org kat umah kekasih aku sebab sedara mara dia dtg beraya...aku dah rasa macam yang dia rasa masa raya kedua...semua adik beradik aku blk...kecuali yang kat sepang je...penuh rumah...nak jalan pun takleh...erk...bole sebenarnya cuma nak bagi gempak skit utk aku gambarkan suasana sesak dia...pastu bilik aku yang best tu pun ada org duduk...uwaaaaaaaa...dah la biik tetap aku tu abg aku yg no 5 da amik dulu sebab dia blk awal lg dari aku...bilik aku yg mak aku bg aku pun abg aku yg no 4 tu nak jugak...bila aku masuk je (lepas blk macning tu)...anak2 buah aku sorang satu semua bukak laptop diorg...on9 kat situ...adehh...aku salah umah ke ni?cc mana aku dah masuk ni?aku nak salin baju kat mana ni?nak semayang lagi...uwaaaaaaaa..."semayang kat bilik bak"...jawapan ringkas dan padat dari mak aku...ok lah...what to do...masa tu tetiba je aku rasa macam nak beraya kat umah mak metua aku...erk...jangan nak pasan...ko tu blm ada mak metua lagi...mak metua angkat tak leh ke?adehhh...

sejak semalam dah beransur2 adik beradik aku balik umah masing2...hari ni clear abes patutnya...jap lagi kakak aku yg no 6 pulak nak blk melaka...pastu tinggal lah aku dgn mak bapak aku je...dgn kekasih aku...tapi dia kat umah dia la...korang jgn pikir mcm2 plk...huhu...dia kat umah dia...aku kat umah aku..."kali ni mesti jadik"...masih terngiang2 kat gegendang telinga aku kata2 kakak aku masa salam dgn aku masa dia nak blk umah dia tadi...erk...maksud dia...kali ni aku mesti jadi sampai kawen dgn kekasih aku...erk..bukan kawen je...siap nikah...semua adik beradik aku dah merestui hubungan aku dgn kekasih aku ni...huhu...semua dah tgk pic dia yang berlambak dalam hp aku "abg kalau nak tunjuk...tunjuk pic yang xxx bgtau tu je...yang lain2 jgn tunjuk tau"...huhu...yer la syg...abg tunjuk yg dah dapat approval dari sayang je...pastu masa abg tunjuk kat abg punya abg yang no 5 tu...suka2 je dia scroll album abg tu...seb bek dia tk sempat tgk pic syg ...haha...tapi kakak ipar abg lagi bahaya...dia siap tgk click2 nak cari sms2 yg syg bagi...seb bek abg cpt pasan...huh!!...bahaya sungguh laki bini tu...nak tau je rahsia kita...hak3...



erk...kat atas ni ada pic yg kekasih aku mms kat aku..."love F so much...muaahh"...hahaa...dia wat kat pantai masa dia beraya kat umah pakcik dia kat...errr...kat resia...hahaha...F tu sapa? F tu la pangkal nama sebenar aku...dalam dunia ni tak ramai yang tau nama sebenar aku sebenarnya termasuk lah sebahagian dari korang2 yang tangah baca blog aku ni...hak3..."xxx jadi datang hari ni?"...mak aku tanya aku, kekasih aku jadi tak nak dtg umah nak beraya semlm..."tak jadi la mak...dia tak sihat...kg dia pun dia tak jadi balik"...aku jawap..."takpelah...lain kali bole datang...kesian dia tak sihat tu...ko jangan paksa dia pulak"...ok2 mak...mana de paksa...sian dia...biar lah dia berehat mak...nanti dah sihat org bwk dia dtg umah kita...huhu...tu dialog aku dgn mak aku bila mak aku tanya kekasih aku jadi dtg  ke tak...sebab awal pagi semalam aku ckp kat mak aku yang kekasih aku tu mungkin nak datang hari ni...pastu kekasih aku sms kata tk leh datang sebab tak sihat...takpelah...aku tak paksa sebenarnya...nanti pun ada masa jugak...insyaAllah...

adehh...dah letih dah...banyak lagi nak citer sebenarnya ni...nak citer pasal org2 kat puspakom yang abes semua kena maki dgn aku dua hari sebelum raya...nak citer pasal amoi2 sexy kat shopping complex yang mengurangkan pahala posa aku masa sehari sebelum raya...dan nak citer pasal masak nasik beryani masa malam hari raya pertama tu...tp macam malas lak nak citer...sebab aku dah letih...aku rasa dah agak panjang blog aku ni...len kali je la aku citer kalau aku rajin nak tulis lagi...babai... ;)

*syg....syg jgn lupa mkn ubat tau...luv u so much ;)

2 comments:

Anonymous said...

ty thu F tu ape. hahaha
*oke, xde motif nk komen. hahaha

Joe Black said...

wakakaka...F tu apa ek ty? forever kot? kwang3...selamat hari raya ty :)