بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Tuesday, January 10, 2012

Selamat tinggal 2011 yang hebat, selamat datang 2012...





Syukur kehadrat Ilahi kerana aku masih duberi kesempatan untuk hidup lagi sampai ke hari ini. Dan syukur alhamdulillah ke atas nikmat-nikmat lain yang Allah limpahkan kepada aku. Semoga kita sentiasa diberkati dan dirahmati Allah, aminnn.

Alhamdulillah, walaupun sepatutnya entry ni ditulis semalam, tapi keadaan masa yang tak mengizinkan memaksa aku menulisnya pada hari ini. Hari pertama tahun baru 2012 aku disambut dengan meeting kat opis boss aku. Sedih bila mengingatkan yang orang lain dinegeri2 yang lain tengah syok tidur peluk bini atau pelu bantal, tapi aku terpaksa drive kereta sorang2, menyusuri lebuh raya yang sepi, bagai mewakili perasaan aku pada waktu itu. 

Ijab dan Qabul

Alhamdulillah. Hubungan percintaan aku dan kekasih aku akhirnya sampai kepada klimaxnya. Aku dan kekasih aku (yang kini aku akan gelarkan dia sebagai "isteriku") selamat diijab qabulkan pada 17hb December 2011 sejurus selepas Zohor pada hari Sabtu tersebut. Manakala Pise dan Syuzi pula bernikah seleas Asar pada hari yang sama. Satu kebetulan yang tak pernah terancang. Masin mulut aku dan pise; aku selalu membayangkan kat isteri aku masa sebelum kami menikah, "mungkin kita nikah lebih cepat dari Pise". Dan Pise pun pernah cakap kalau aku dan kekasihku mungkin akan bernikah lebih cepat dari dia. Lepas je upacara akad nikah tu, kerja aku dengan isteri aku semakin bertambah. Langkah pertama ialah memindahkan barang2 dari rumah sewa aku ke rumah isteri aku. Kami bercadang untuk tinggal kat kat rumah isteri aku tu lepas berkahwin sebab rumah dan lokasi dia yang agak strategik untuk bergerak ke mana2. Selepas tu sibuk pula cari barang2 goodies untuk diberi kepada para jemputan. Majlis persandingan dikampung aku dijadualkan seminggu selepas tarikh akad nikah tu. Ni semua gara2 kakak aku yang sulung tu. Dia nak adakan majlis kenduri serentak dengan kenduri anak dia yang nombor 2 tu (aku pernah ceritakan pasal pernikahan anak dia dalam entry sebelum ni). Kalau ikut kan aku, malas sebenarnya nak buat apa2 majlis. Seperti yang aku selalu sebut2 kat kawan2 aku, "aku nikah lebih kurang je, mana ada sanding2". Tapi last2 kena sanding la jugak...adehh. Nasib baik tak berapa ramai yang datang...hehe. Terima kasih pada mie, tira dan famiy, zaki dan linda kerana berada disamping kami sepanjang majlis perkahwinan tersebut. Kalau diorg takde, mesti susah jugak perjalanan majlis perkahwinan kami tu.

Cameron Highland

Memang dah plan sebelum kawen tu nak pegi cameron highland, bukan nak honeymoon sangat pun, cuma sekadar memenuhi permintaan isteri aku dan yang sebenarnya, aku sendiri pun teringin nak pegi sana, sebab aku sendiri pun tak pernah pegi lagi.


Erk...aku save as draft sebenarnya sampai sini. Ni baru nak sambung balik.


Pastu masa hari Isnin tu aku, isteri aku dengan Mie pun bergeraklah ke Cameron. Dah janji dengan Tira dan Rahim, nanti diorang akan tunggu kat RnR Sg. Buloh. Dalam pukul 12 lebih jugaklah sampai tol Sg. Buloh tu. Rahim dengan Tira dah lama tunggu. Mesti diorg ingat aku bawak laju. Sebab tu awal-awal lagi diorg dah tunggu. Tapi keta Kia ni tak memungkinkan aku untuk bawak laju. Tak sedap kalau bawak laju. Nak kena tukar absorber dulu baru sedap bawak. Brek yang baru servis tu pun dah start berbunyi setiap kali aku tekan pedal brek. Apek tu kata lama-lama nanti dia akan ok sendiri. Tahun bila ntah baru dia nak ok. Janji bila aku tekan brek, dia nak berenti dahlah. Sampai Cameron dalam pukul 6 lebih. Murah je sewa apartment kat situ. Kat Desa Anthurium, bersebelahan dengan Hotel De La Fern dan agak jauh jugak dengan Hotel Casa De La Rossa. Rata-rata owner apartment kat sana nak charge RM 250 - RM 300 untuk satu malam. Last minit baru aku dapat sorang ni nama dia Mr. Henry. Baik orangnya. Dia cuma bagi RM 180 untuk satu malam, dan tak payah nak bank in dulu duit deposit atau sebagainya. "Kecik punya wang, tak payah lah nak bank in. You datang saja nanti" kata dia masa aku call dia. Senang je nak buat reservation dengan dia. Bagi tau tarikh, berapa hari nak duduk pastu bagi tau nama. Kalau orang lain mesti nak deposit la, no card credit dan sebagainya. Tempat sama je, kat situ jugak. Pastu siap ada dapur semua. Memang kami dah rancang untuk masak kat sana. Ini adalah satu cara untuk menambahkan keakraban persahabatan kami semua.


Agak banyak jugak tempat yang kami pergi masa kat sana. Nak sebut pun rasanya dah banyak yang lupa. Dan aku masih simpan angan-angan nak pergi ke sana semula. Kali ni nak cari challet atau homestay yang; bila kita bukak tingkap bila bangun tido je kita akan disajikan dengan pemandangan ladang atau gunung-ganang yang menghijau. Macam view dari salah satu bilik kat Hotel Equatorial la kot. Aku tak penah pegi, tapi aku dapat tengok dari internet je view yang diorg amik dari Equatorial.




Terpaska stop lagi...nanti sambung lagi...nak kuar...nak amik kucing...
Draft saved at 12:32 PM

lama sangat aku nak abeskan entry ni...stop dulu la...sambung kat entry lain pulak...erk...




*kpd isteriku...sayang...abg sambung kat entry lain pulak la ek...huhu...

5 comments:

Katak Hijau said...

hihi.. seb beaik tak panjang sgt.. haha :D

Marky Jaha said...

hehe..x kesah la sape dulu yg nkah..yg penting FINALLy korang berdua selamat diijab qabulkn jgk...ehehehe...tahniah skli lg joe & ira...from : pise & syuzi :)

p.s : kt area perumahan ko ade x rumah sewa kosong..nnti bleh jd jiran..erkk?

Joe Black said...

ira : hehe...saja je kasi chan...huahuahua

pise : tq pise...hehe...tahniah utk ko dan syuzi jgk :D
nanti aku carikan rumah sewa dekat2 dgn umah aku...nanti senang nak mancing...hehe...

syuzi syofia said...

tu la... bole plak nikah same.. kn dh x bole nk menghadiri majlis antara satu same lain... kikikiki... tp xpe la.. dh tertulis camtu... kite kawen in da same DATE!! kot la nnt leh wat anniversary tugede-gede... dak? ehehehe.. tahniah buat joe & ira... (^_^)

Joe Black said...

haah...tkpe la tk dpt gi ke majlis masing2...tp nnt kita aniversary sama2 la...ajak member2 sekali wat makan2...huhu