بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Sunday, July 25, 2010

Bertakhta Di Hati


aku terpanggil utk post blog diwaktu ini...di kala ini dan dikesempatan ini...nape ntah...tapi tetiba je rasa nak post sesuatu....dari semlm nak post sebenarnya tapi semalam rasa mcm pack sangat...sebab semalam aku banyak habiskan masa bercakap kat hp dgn kekasih aku yang aku sayang....semlm aku baru balik dari bertungkus lumus dan berhempas pulas siang dan malam membanting tulang empat kerat demi sesuap nasi....kalau dipendekkan maksudnya aku baru balik dari laut la...seawal pukul 1.45 chopper tu mendarat kat kerteh airport di sambut dengan suasana muram mendung di bumi terengganu....masa aku naik chopper lbh kurang 40 minit sebelum tu...hujan renyai2 mengiringi kepulangan aku kedarat...doa je yang mampu aku lafazkan disepanjang penerbangan yang mengharapkan keselamatan penerbangan aku yang utk kesekian kalinya itu....alhamdulillah....doa aku diperkenankan Ilahi dan aku selamat sampai ke kerteh dalam keadaan sebagaimana aku berangkat ke laut 4 hari sebelumnya....sepatutnya chopper aku pukul 3 lbh dari laut tapi mungkin ada benda baik yang aku buat yang Tuhan balas dgn mempercepatkan jadual penerbangan balik aku....alhamdulillah....

trip kali ni paling mencabar aku rasa....paling lama duduk dalam bot dgn ombak setinggi 1.5 hingga 2.5 meter....5 jam setengah pergi...pastu 6 jam setengah balik....2 jam je kerja...agak tak berbaloi tapi syukur kehadrat Ilahi kerana aku dapat selesaikan tugasan aku dgn segala kepayahan dan dugaan yang melanda...kebetulan je weather pick up masa aku sampai tu...so terpaksa juga lah aku selesaikan tugas dalam keadaan cuaca yg mcm tu...lagipun...delay sehari kerja bermakna delay 3 hari aku balik ke darat dan aku rasa agak tak sanggup utk duduk lama2 lagi walau sehari pun kat sana sebab aku dah rindu sangat kat kekasih aku....masa kat sana cuma boleh cakap 10 min je sehari dengan dia sbb limited time dapat cakap dgn dia....huhu....berbeza dgn trip2 yang lain....aku tido atau stay kat kapal....pastu dari kapal tu baru pegi ke platfrom2 kecik tu....dan tiap2 hari aku sampai kat kapal tu lepas kul 8 malam bila balik dari platform2 kecik tu....cuma sekali je aku dpt blk kul 2 ptg ke kapal tu...iskk...mcm tak best plk cara susunan ayat aku kali ni....rasa mcm pondan pulak....takpe2....aku tukar balik ke bahasa pasar aku...."Sepi… Sepi dan sendiri aku benci....Aku ingin bingar. Aku mau di pasar"...erk....kata rangga dalam puisinya....

masa aku tulis blog ni aku dah bersenang lenang sambil baring2 kat umah....balik awal hari ni sebab aku dah berjaya siapkan 2 dari 7 report aku...satu rekod peribadi yang agak baik sebab dapat siapkan 1 major report dan 1 report yang tak berapa nak major dalam masa kurang dari 4 jam...ala bukan susah mana pun....tukar gambar je dgn report tahun lepas...pastu ubah sikit2 je description dia bila ada gambar2 yang aku terlupa nak ambik....adehh...erk...masa aku tgh tulis2 ni tetiba mimi pm kat ym....dia request aku jadi father????kat fb.....erkk...God father ke apa?erkk...mothernya sapa?pastu aku suruh dia request kekasih aku jadi mother???erkkk...ntah apa ntah dalam fikiran dia....layak ke aku jadi father dalam waktu2 terdekat ni?erk....camana agaknya tanggungjawab sebagai seorg father?erk....lepas ni aku nak kena hantar dia gi sekolah ke?erkk....tp dia dah keje....pastu nak kena bagi dia mkn ke?erkk...adehh...takpelah...nnt aku discuss dgn mother dia... harus bagaimana....adehhh...erkk....mimi dah start panggil aku papa?erkk....tadi daddy....adehh....I'm too old for this?erkk....too young kot...ke mmg dah layak?erkkkk....

masa ni kekasih aku tengah masak....dia nak masak pari bakar yang nnt letak sambal kat atas dia style org2 pantai timur ni...nyum2...dappp.....erk....aku pulak yg lebih2....last aku makan masa kat platform masa bulan 2 hari tu....sempat jugak aku mintak resepi kat chef platform tu...kebetulan pulak resepi dia sama dgn resepi yang kekasih aku nak buat tu...huhu...untungnya aku...satu hari nnt aku nak makan ikan bakar dgn sambal yg dia masak....tadi aku cakap kat mimi kekasih aku tengah masak...pastu mimi tanya tak tolong dia ke?aku cakap kat mimi, kekasih aku ni tak suka kalau org tolong dia masak...berbeza dgn aku....kalau aku masak memang semua org nak kena ada tolong aku masak...dah nama pun masak....keje masak je la....siang2 sayur, ikan...kopek bawang (erk..kopek??erkk...) semua bukan keje tukang masak...kan2?hahaha....pastu aku ckp kat mimi untung aku esok kalau aku kawen dgn kekasih aku, (aminnnnn) aku tak yah tolong dia masak....haahaha...mesti kekasih aku marah aku kalau dia baca statement aku kali ni....hehehe....erk...tak la sayang....abg gurau je....nnt abg tolong sayang masak ek....abg tolong tengok je ...hahahaha.....>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Bertakhta Di Hati


Dihempas ombak

Terdampar buih
Menanti waktu pulang ke laut

Begitu rindu
Di pisah takdir
Meniti saat bersulam cinta

Lihat...lihat..
Sinarnya menyala
Lihat...lihat
Ke dalam mataku
Cintamu bertahta (di hati)

Sebelum ku kenal
Dirimu siapa
Aku tak kenali
Apa itu cinta

Setelah ku kenal
Dirimu siapa
Ku cinta sejati
Kusandarkan jiwa

Digilis angin
Tercarik awan
Menanti detik sebelum hujan
Begitu sendu
Diguris resah
Meniti hari bersulam tangis
Takkan berganjak pendirian ku ini
Selagi kita tak kembali bersatu

Selamanya
Takkan berubah perasaan terhadapmu
BIar digugat
Biar dicabar
BIar dihalang

erkk....asal la lirik lagu ni macam kena je dgn aku dan kekasih aku...ada laut...ada ombak...ada buih laut....paling best yang ni...."sebelum ku kenal...dirimu siapa....aku tak kenali...apa itu cinta....setelah kukenal...dirimu siapa...ku cinta sejati....ku sandarkan jiwa"....huhu....haah...aku tak pernah rasa cinta yang mcm ni....cinta yang sebenar2 cinta yang aku rasa dari kekasih aku yang satu ini....aku sayang dia sangat...cinta sangat...like no others...lagu Bertakhta Di Hati ~ Faradhiya ni aku terjumpa masa bukak2 youtube mlm tadi sebelum tido....dah lama dah tau lagu ni cuma tak tau tajuk je...kebetulan mlm tadi terjumpa...huhu...besttt buanget...:))


Servex - KB: hehe adik abg xde fb?
Joe Black: erk
Joe Black: adik yg mana
Servex - KB: adik btl..hihi
Joe Black: huhu
Joe Black: abg tk sempat nak dpt adik
Servex - KB: errkk abg bongsu ke?
Joe Black: haah
Joe Black: huhu
Servex - KB: erkk ptt la manje
Joe Black: erkk
Joe Black: mana de manja
Joe Black: erkk
Servex - KB: haha ada laa
Joe Black: erkkk
Joe Black: ada kat mana
Servex - KB: ada kat manje abg toh la
Joe Black: erkk
Joe Black: tk la
Joe Black: abg mana de manja
Joe Black: huhu
Joe Black: kekasih abg lagi manja
Joe Black: hahaha
Servex - KB: hahha sma2 manje laa
Servex - KB: xcaya try tnya kekasih abg
Servex - KB: hihihi
Joe Black: erkk
Joe Black: erkkkkkkkkkkk
Joe Black: abg tk penah tnya plk
Joe Black: nnt la abg tnya
Joe Black: adehh

tetiba je mimi tanya mcm tu kat aku....erkkkkk...manjaa????skippp....>>>>>>>>>>>>>>>>>>>.

dah tak lama dah nak sambut bulan puasa....dan dah tak lama jugak la aku dapat berbuka posa mkn ikan pari bakar yg aku suka tu...banyak diorg jual kat pasar2 ramadhan disekitar2 rumah aku ....tapi ada satu kedai je yg sedap....lauk2 lain aku tak berehi (maksud dia suka dalam base ganu) sangat....kalau tiap2 hari buka posa makan ikan pari bakar tu pun tak pe....hahaa....erk....bulan posa??maknanya aku kena setelkan satu lagi trip ke laut sebelum bulan posa ni....boss aku tak masuk opis pulak hari ni...salah satu sebab nape aku balik awal hari ni....hahaha...seb bek diorg amik fiza keje jadi receptionist yang baru...baru dalam 3 minggu kot dia keje....bole tolong aku punch card....hahaha.....adehh...kena belanja fiza teh tarik lagi esok....huhu....

tapi best jugak sebenarnya trip gi laut aku yang kali ni...semua member2 yang aku kenal kat laut berkumpul kat situ...."berkampung la lu kat situ" kata jamal dalam nada jeles sebab dia sorang2 je kat platform lain masa dia chat dgn aku kat fb semlm bila aku citer semua org ada kat kapal tu....ada musa, bakri,rozaidi,sabri,mahdi,kunyit,badrul,ali,razali.....complete dah semuanya...bole buat kapal tu bergegar dgn gelak ketawa diorg....yang bestnya masa aku, mahdi,bakri dgn bad borak pagi semlm....baru aku tau semuanya bukan penduduk asli ganu....tapi semuanya cakap base ganu masa berborak sesama kami....hahaha...mcm bongok je....memang sausah sebenarnya nak jumpa diorg kalau kat darat ni walaupun dari company sendiri....tapi agak pelik jugak bila aku selalu jumpa diorg kat platform...secara tak langsung hubungan kami jadi rapat walaupun kekadang cuma jumpa sekali dua je dalam setahun....kekdg bulan ni jumpa diorg kat platform ni...kekdg bulan depan jumpa kat platform lain pulak...dan macam tu la seterusnya sejak hampir 3 tahun aku keja kat laut ni....tak keterlaluan kalau aku cakap laut tu dah macam rumah kedua aku...cuma bezanya aku tak dapat selalu berhubung dgn kekasih aku mcm masa aku duduk kat darat....adehh....setiap masa rindu kat dia....huhuhu....

dah nak masuk zohor dah....kekasih aku lom siap masak agaknya...sian dia bertungkus lumus kat dapur....aku nak stop kat sini...nnt len kali aku merapu lagi kat blog yang lain pulak...

*kepada sayangku.....sayang masak sedap2 tau....ngeeee....:))





4 comments:

Rynn Mazlan said...

hihihi nti mai amik mi kat skola ek pa..hahaha

Joe Black said...

erkk....bukan kat tempat keje ke?erkk...pa??erkk....>>>>>>>>>>>>>

Yuyu Salleh said...

suke lagu tu! (:

Joe Black said...

erkk....abg dgn kekasih abg pun suka....ngeee :))