بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, July 19, 2010

Berkawan Dengan Babi

Dear R.O,
Please make chopper booking for the above personnel to XXXXXXXXXXXX ( Tuesday 20/7/2010) for crane load test and monorail inspection.

adoyai....pepagi bukak email je dah dapat email yg mcm ni...memang aku dah tau pun kena pegi laut lagi esok...tapi mcm tak best je baca email mcm ni pepagi ni...berseorangan dalam opis aku yang sejuk ni....kat level 2 ni aku sorang je kat sini...memang suasana pagi ni amat tak bersahabat dengan aku....mungkin sebab aku rindu dia kot...dan mungkin sebab kehadiran email boss aku yg mcm kat atas tu....dan mungkin sebab aku keseorangan....selalu time2 mcm ni aku mesti dah bertekak dengan Dj....paling takde pun mesti aku dah baling kertas2 kat atas meja aku ke dia....dengan cara tu aku tak payah buang sampah tu kat dalam tong sampah sebab nanti dia yang akan buang sampah2 tu semua.....tapi ada kalanya dia akan baling balik sampah2 tu kat aku....pastu aku baling balik kat dia....dan proses ini akan berterusan dan berulang-ulang sampai salah sorang dari kami mengalah dan buang sampah tu kat dalam tong sampah yg terletak lebih kurang sedepa je jaraknya dari kerusi yg kami duduk...

esok nak gi laut....chopper pagi pukul 6 kena check in....maknanya aku kena bangun kul 4.40 am utk prepare nak gi airport....adehh....letihnya nak bangun kul 4.40...tapi tak pe la...ni kan practice nak bangun sahur....tak lama lagi dah nak puasa...harap2 aku takyah la gi laut time2 puasa tu....sebab tak best sangat sebenarnya puasa kat laut....nanti aku mesti rindu kat kekasih aku....sian dia....selalu je time2 kami saling memerlukan, aku kena pegi laut....sebenarnya setiap saat pun kami saling memerlukan....hahaha....tapi...ala....tak bestnya pegi laut kali ni rasanya...tak tau sebab apa....tapi aku memang kena completekan task yang ni secepat mungkin dan ada lagi satu trip lagi nak kena setelkan sebelum puasa....pastu aku takyah la nak gi laut lagi time2 puasa tu....bole lepak je kat darat....on9 dan tido utk abiskan masa tu....erk....mcm tak berkualiti je puasa aku kalau keje on9 dengan tido je....takpelah...kita tengok lah mcmana ek...

rindunya kat dia...sabar joe...jap lagi bole cakap dengan dia....biarkan dia uruskan keja dia dulu....kau pun kan ada blog yang nak disiapkan..."aku kat kolam pancing ikan ah chong beb" sms dari Dak P aku baru terima tadi...."erk gila...ko kan masih sakit lagi?" aku reply....dak p ni dulu contractor aku masa aku keje kat lumut dulu...dia baru lepas operate batu karang minggu lepas....lepas dia operate tu aku rasa mcm terlupa nak tanya khabar dia....tapi tu dia dah sms aku tu maknanya dah ok la tu....siap bole gi mancing....erk...kolam mancing ah chong tu terletak kat tronoh, perak...dekat dengan uitm tronoh dan utp...kolam bayar ikan air tawar....bukan sikit rohu dgn pacu yg kecundang dihujung joran aku kat situ....ikan leekoh, jelawat, patin, tongsan kawen pun aku penah naikkan kat situ....tapi yang paling best ikan tongsan hitam....diantara kami2 yang selalu mancing kat situ....aku sorang je yang pernah naikkan ikan tu kat situ (err....ni bukan nak riak....ni nak tunjuk terer skit je...hahaha)...kat situ kira ikan yang paling standard....aku naikkan berat dia 5 kg....tapi sayangnya...time2 mcm tu la member2 aku macam buat2 lupa nak amik pic aku dengan ikan tu....so nak citer lebih2 pun tak best sebab nnt korang kata aku wat citer pulak....tapi tak pe...kat bawah ni ada pic ikan rohu yang aku pernah naikkan dengan pic dak p dengan ikan tongsan kawen dia...erk....pic dak p terpaksa aku itamkan demi keselamatan bersama...lagipun sebab sexy sgt...nnt takut ramai pulak gay follow blog aku nih ....adehh...

ikan rohu 5kg dak p
dak p dgn tongsan kawennya...gambar dak p terpaksa di blurkan atas sebab2 18 SX

"best la ko beb....berminyak bibir hari ni mkn tongsan kawen" aku sms dak p tadi bila aku teringat keenakkan tongsan kawen masak asam pedas....pastu dia reply "pacu goreng pun sedap beb...tak pun leekoh masa asam pedas".....erkkk dak p.....sedap ke ikan leekoh (ada org sebut kap jepun atau koi yang kaler2 mcm ikan mas tu) masak asam pedas?aku rasa mcm tak sampai hati nak mkn sebab aku selalu tengok ikan tu kat dalam akuarium je....pastu kaler dia gold2 lak tu....erk...ko mkn la dulu....aku mkn megi je pun tak pe..."ko pakai la roti....bole dpt patin dgn tongsan"....aku reply blk...pastu dia jwp...."mata panjang aku tak bawak...pakai mata cucuk je....ni saje nak try je beb....dh gian lama dah tak dtg melayan rohul beb"...erk....rohu ke rohul?da mcm citer kuch2 hota hey pulak dak p ni.....tadi pacu dia sebut pacul....pacul ke bacul?erkk....ada satu hari tu masa aku tengah mancing...tetiba aku nampak binatang kaler pink2 merah mcm tu...nampak badan je sebab kepala dia terlindung dengan pokok, jalan kat tepi2 kolam tu....aku ingatkan lembu...tapi besar dia lain dari saiz lembu2 standard ni...pastu kaler dia tak mcm lembu sangat....sekali tu dia jalan dekat sorang brader tu tgk khusyuk mancing....tetiba brader tu perasan binatang tu....pastu baling kerusi kat binatang tu...rupa2nya babi...bapak besar....besar lagi dari lembu...memang kat belakang kolam tu ada kandang babi...tapi tak sangka pulak babi sekor tu bole terlepas....sian brader tu...."berkawan dgn babi"....erkkk...
ok...sambung balik....tadi aku stop kejap sbb aku call kekasih aku yang aku cintai....pastu setelkan sesuatu kat fb tadi....harap2 semuanya akan ok...lebih ok dari sedia kala....aku harap msg yg aku nak sampaikan jelas dan terang dan diaorg bole terima....bukanlah niat aku nak porak peranda atau laga2 kan orang....tujuan aku cuma satu....jangan jadi orang yg suka menabur fitnah dan suka gossip...jangan jadikan diri tu kayu api utk api neraka....dosa sesama manusia lebih susah sebenarnya nak mintak ampun dari dosa pada Allah...pada Allah kita boleh bertaubat, tapi dosa sesama manusia ni nak kena mintak maaf kat manusia tu...kalau kita mengata kat belakang dia....pastu tetiba kita nak mintak maaf kat org tu....mesti orang tu pelik nape tetiba2 kita mintak maaf kat dia...pastu kita kena terangkan balik dosa2 kita mengata dia, mengumpat dia....pastu blm tentu orang tu maafkan lagi....tapi kalau orang tu tak maafkan bila mana orang lain meminta maaf kat dia....maka dia lah orang yg paling bodoh sekali sebab dua2 ekor tu tak akan masuk syurga kerana yg sorang tidak dimaafkan....dan yg lagi sorang tidak memaafkan....sedangkan orang yg memaafkan tu...ganjaran pahala dia amat besar sekali....memang susah sebenarnya nak maafkan orang lain yg buat salah kat kita....tapi kita tak perlu risau sgt...tanggungjawab kita adalah memaafkan....yang selebihnya tu semua urusan Allah...dengan kita dah setel...dengan Allah....ada la....bahagian dia (sebut mcm org ganu selalu sebut)...ntahlah....kalau korang dengar lagu The Unforgiven dari Metallica nnt korang faham kot...hahaha

"Memaafkan orang lain adalah nilai hidup yang universal sifatnya. Semua agama dan semua doktrin kearifan menilainya sebagai tindakan terpuji. Dalam agama, memaafkan termasuk characteristic utama ketakwaan dan termasuk perilaku / sifat yang sangat disenangi Tuhan. Alasan lainnya adalah untuk bukti keimanan yang abstrak. Kepada orang yang memaafkan, Tuhan hanya mengatakan balasannya syurga atau pahala yang juga tak tanggung-tanggung abstraksnya. Bayangkan, syurga untuk orang yang memaafkan itu digambarkan seluas langit dan bumi. Luas bumi saja sudah susah kita ukur, apalagi ini ditambah dengan luasnya langit." (dipetik dari karangan Ubaydillah,AN, Jakarta, 08 Juni 2009)

dah tak lama dah utk aku tinggalkan daratan dan tinggalkan sementara kekasih yang aku sayangi dan aku cintai....harap2 aku dapat balik hari kamis ni ...kalau tak dapat kamis ni....terpaksa la aku balik hari sabtu ni...lamanya...sesaat terasa seminit....seminit terasa sejam...sejam rasa sehari....sehari rasa seminggu....kalau sampai hari sabtu...maknanya 5 minggu aku akan tinggalkan sementara kekasih aku...adehh...takde lagi sms dan gelak ketawa suara dia lewat hp pada bila2 masa yang aku nak....terpaksa ikut protocol....malam je bole dengar suara dia....selain email yg aku rasa mcm zaman batu pulak kalau kita communicate pakai email ni....tapi macam tak mustahil untuk aku setelkan keje aku sebelum kamis tapi semuanya aku cuma mampu merancang....yg lain2 semuanya Tuhan yang tentukan....dan aku redha dengan segala ketentuan Tuhan keatas aku....

dah nak pkl 12 da....patut la perut aku lapa...walaupun lapa hanya difikiran...erk....tak best sgt statement aku ni....kalau kekasih aku baca mesti dia suka sbb dia tak suka mkn....adehh.....aku nak stop kat sini la...aku rasa mcm nak balik rumah je skrg ni....nak packing baju aku nak gi laut....lepas mkn aku blk umah la kejap...kalau tak dtg blk pun aku rasa ok kot....sebab tak tau lagi petang ni ujan ke tak...malas pulak nak start keta kalau ujan....seb bek ada fiza....hahaha....nak suruh dia punchcard....hahaha....

*kepada syg ku....syg nnt jgn lupa mkn tau...mkn lah demi kesihatanmu....nnt kalau ada pape nnt email abg ek...malam je abg dpt call syg...syg standby je hp dkt2dgn syg ek...take care...luv u so much ;)

No comments: